EI tuulivoimaloita Kaskisiin

Tuomo Kangas

/ #268 Hyvinhän nämä voimalat palaa ja osat lentää

09.02.2014 04:53

Täysjärkinen ei taida montaa lausetta pystyä kirjoittamaan ja perusteltuja linkkejä kirjoituksiinsa sisällyttämään. Nyt jutussa kolme lausetta.
Jos kirjoittelisit pitempää tekstiä, niin tulisit huomaamaan, että systeemi ei hyväksy kahta linkkiä enempää kirjoitukseen. Tämän vuoksi jutun piti jakaa osioihin.
Eikö olekin hienoa, kun nyt ihmiset voivat tutustua linkkien kautta faktoihin? Iloitaan yhdessä oikean tiedon saatavuudesta!
Minulle tulee paljon palautetta tuulivoimaaiheisista kirjoituksista ja kaikki pelkästään positiivisia, vain jotkut tällä foorumilla nimettöminä vinkujat vinkuvat ahdistuneina.
Viimeksi eilen pyydettiin lupa aika kaukaa oheisen Tuulivoima -ennen näkemätön "puhallus" -muistion tekstin käyttöön, paikallisten kuntapäättäjien valistamiseksi.
Euvostoliiton komissio teki muuten äskettäin erittäin merkittävän ilmastopoliittisen linjauksen, jonka seuraukset tulevat Suomessakin näkymään. Eli nyt on ikään kuin annettu lupa Suomellekin ja Suomessakin kritisoida "tuurivoimaa". Euroopassa suhtautuminen tuurivoimaan on jo tosiasia. Liian kallis, ihmisille vaarallinen ja luontoa tuhoava energiantuotantomuoto. Poliittinen valinta. Kyse tuulivoiman edistämisyrityksessä on erityisesti bisneksestä ja vallan käytöstä.
Itse pidän itseäni luontoa vaalivana ja ympäristöasiat ovat minulle ERITTÄIN TÄRKEITÄ.
Vihreät ovat menettäneet TÄYSIN uskottavuutensa tämän tuulivoiman edistämispyrkimystensä kautta. Kokonaisuutena tuulivoima on erittäin tuhoavaa luonnon kannalta.
Tässä vielä pari tuoretta uutista tuulivoimaloiden paloherkkyydestä ja niiden ihmisille aiheuttamasta turvallisuusriskistä.
Hyvin palaa. Palokunta seuraa vierestä, sammuttaa ei voi, helikopterilla liian vaarallista:
http://epaw.org/multimedia.php?lang=en&article=a22
Ranskassa puolestaan lensi ympäristöön jäähdytysjärjestelmään kuuluneita 10 kg:n painoisia ja metrin pituisia paloja. Näin oli tapahtunut myös kuukausia aiemmin, josta ihmiset olivat jo aiemminkin viranomaisille valittaneet:
http://epaw.org/multimedia.php?lang=en&article=a21