Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #27532 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

26.01.2014 17:15

#27531: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Niin tahdon osoittaa,  mikä on Raamatun yleinen linja suhteessa
heikompiin.  Tuossa edellä oli Psalmeista ,  Sananlaskuista, -Jesajasta 
ja Jeremiasta,  mutta hyvin niukasti Jesajasta ja Jeremiasta.

Pienistä  profeetatoista erityisesti Aamos  esittää kurjien edunvalvontaohjelman:

Aamos   2:11 Näin sanoo Herra: Edomin kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska se on vainonnut miekalla veljeänsä ja tukahduttanut  k a i k e n    a r m a h t a v a i s u u d e n     ja pitänyt ikuista vihaa ja säilyttänyt kiukkunsa ainaisesti,

.6 Näin sanoo Herra: Israelin kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Sillä he myyvät hurskaan rahasta ja köyhän kenkäparista,
7 polkevat maan tomuun vaivaisten pään ja vääntävät mutkaiseksi nöyrien tien. Ja poika ja isä käyvät saman naisen pariin häväisten minun pyhän nimeni.

Ja eliitti saa kyytiä Aamos 3:n  sanoin:

10 He eivät ymmärrä tehdä sitä, mikä oikein on, sanoo Herra; he kokoovat väkivaltaa ja sortoa palatseihinsa.

11 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Vihollinen on oleva kaikkialla maassa, ja hän kukistaa sinun linnoituksesi, ja sinun palatsisi ryöstetään.
12 Näin sanoo Herra: Niinkuin paimen saa pelastetuksi leijonan kidasta pari sääriluuta tai kappaleen korvaa, niin pelastuu israelilaisiakin, niitä,    jotka istuvat Samariassa   s o h v a n k u l m a s s a    ja    k i r j o s i l k k i s e l l ä     leposijalla.

Aamos  4 

1 Kuulkaa tämä sana, te Baasanin lehmät, jotka olette Samarian vuorella, jotka    s o r r a  t t e    v a i v a i s i a    ja 
r u n t e l e t t e    k ö y h i ä,    jotka sanotte herroillenne: "Tuokaa meille juomista".

2 Herra, Herra on vannonut pyhyytensä kautta: Totisesti, katso, päivät tulevat teille, jolloin teidät temmataan ylös koukuilla ja viimeisetkin teistä kalaongilla.

3 Ja muurin halkeamista te lähdette ulos, kukin suorinta tietä, ja teidät heitetään Harmoniin päin, sanoo Herra.

4 Menkää Beeteliin ja tehkää syntiä, ja Gilgaliin ja tehkää vielä enemmän syntiä; tuokaa aamulla teurasuhrinne, kolmantena päivänä kymmenyksenne.