Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #26679 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

04.01.2014 10:02

#26672: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

" mutta jatketaanko tämä mahdollisimman suppeesti loppuun"

Olisikohan tässä aineksia aiheen päättämiseksi.

"Mutta onko juutalaisten ja kristittyjen Pyhissä Kirjoituksissa viitteitä, miten tulisi menetellä.
Profeetoissa on useitakin kohtia, joissa puhutaan muukalaisista Israelin valtiossa. Seuraavassa muutamia.

Jos he oppivat minun kansani tiet, niin että he vannovat Minun Nimeeni: ”Niin totta kuin Herra elää”, niin kuin he opettivat Minun kansaani vannomaan Baalin kautta, niin heidät rakennetaan Minun kansani keskeen. Mutta jos eivät, Minä hukutan sen kansan.(Jer 12:16-17)

Sillä Herra armahtaa vielä Jaakobia ja valitsee vielä Israelin ja sijoittaa heidät omaan maahansa; muukalaiset liittyvät heihin ja yhtyvät Jaakobin heimoon. (Jes 14:1)

Jakakaa tämä maa keskenänne Israelin sukukuntien mukaan.
Ja arpokaa se perintömaaksi itsellenne ja muukalaisille, jotka asuvat teidän keskuudessanne ja ovat synnyttäneet lapsia teidän keskuudessanne. Olkoot he teille samanarvoisia kuin maassa syntyneet israelilaiset; he saakoot arvalla perintöosan Israelin sukukuntain keskuudessa teidän kanssanne. Missä sukukunnassa muukalainen asuu, siinä antakaa hänelle perintöosa, sanoo Herra, Herra. (Hes 47:22-23)."