Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #26486 Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus. Joh.17:17

30.12.2013 08:49

Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus. Johanneksen evankeliumi 17:17

Lähde: Christenson Evelyn. Tekstit koonnut Sarah Peterson Hage. Luottamuksen lähteellä. Päivä Osakeyhtiö, Jyväskylä, sivu 101: MINUSTA TUNTUU Se, miltä minusta tuntuu, ei ole Jumalan sanan mukaan kovin merkittävää. On vain yksi totuus ja se totuus on Jumala itse. Vain Jumalan sanasta löytyy totuus, jonka voimme luottaa synnyttävän meissä oikeanlaisia muutoksia (Joh.17:17).

Meidän perheessämme on tästä tietty sääntö. Kuulin viime kesänä kahden lapsemme keskustelevan tästä: "Äiti sanoo aina, että totuus on totuus. Merkittävää ei ole se, uskomme sen. Se, ettemme usko siihen, ei vaikuta mitenkään totuuteen, eikä totuus muutu siitä syystä, ettemme halua uskoa sitä."

Se, miltä minusta tuntuu ja mitä minä luulen, ei vaikuta mitenkään siihen, onko jokin totta vai ei. Minusta tuntuu -asenne ei tee asioita todeksi eikä tee niitä tyhjäksi.

Mutta uskomme herkästi, että minusta tuntuu -päätelmät olisivat hyvinkin tärkeitä.