Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #26420 TIISTAINA 25. SYYSKUUTA 2001 kello 14.10

28.12.2013 14:26

Täysistunnon pöytäkirja PTK 101/2001 vp
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/puh_101_2001_vp_2_11_41_p.shtml

.....
Viimeksi haluan kommentoida ensimmäisen käsittelyn keskusteluissa esiintyneitä väitteitä. Nimittäin useat lakia kannattaneet edustajat puheenvuoroissaan viittasivat kristillisiin arvoihin ja Raamattuun, itse asiassa jopa enemmän kuin lain vastustajat. Puheissa toistuu ajatus: minun kristilliset arvoni suvaitsevat tai minun kirkkoni suvaitsee homoseksuaalisen elämänmuodon. Kuitenkin tässä jos missä kysymyksessä Raamatun etiikka on harvinaisen selkeä. Myös Yhteys-liikkeen keulakuvaksi noussut dekaani Raija Sollamo totesi eduskunnassa Setan järjestämässä seminaarissa, että Raamatusta ei löydy yhtään kohtaa, jossa osoitettaisiin hyväksyntää homoseksuaaliselle elämänmuodolle. Sen sijaan sitä pidetään selvästi Jumalan luoman seksuaalisuuden vastaisena toimintana, ei suinkaan pelkästään Vanhassa testamentissa, kuten eräät edustajat otaksuivat viime viikon keskustelussa, vaan vielä voimakkaammin Uudessa testamentissa. Raamatun perussanoma on toki sanoma Jumalan armosta ja rakkaudesta Jeesuksessa Kristuksessa, mutta tämä ei ole ristiriidassa Jumalan tahdonilmauksen kanssa, päinvastoin. Siksi me kaikki juuri armoa tarvitsemmekin, että olemme syntisiä ja Jumalan tahtoa vastaan rikkovia ihmisiä.
....
Tämä pätenee tänäkin päivänä!