Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #25977 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

14.12.2013 22:25

#25967: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei ollenkaan roskaa

Hyppään keskusteluunne,  laverrellen sen verran lisää,  että ymmärtääkseni,  Jumalan puhetta on hyvin monenlaista.  On  muutamia,  mutta vähän,  jotka kuulevat konkreettisen äänen.  Tällaisistä persoonista tulee mieleeni H:gin seudulla  srk-lehtori,  Ulla -Chriistiina Sjöman.  Hänet laitettiin aikoinaan virkansa puolesta mukaan vahtimaan karismaattisesti vinksahtanutta seurakuntalaisten ryhmää Ruotsiin joillekkin aiheen mukaisille päiville. (Että pysyvät paremmin ruodussa eivätkä haksahda torveilemaan hengellisissä ilmiöissä.)
Siellä kävikin vähän hassusti.  Sjöman sai itse tartunnan,  ja kutsumuksen,  jossa palvelikin sitten rukousiltojen vetäjänä elämänsä loppuun asti  eräässä H:gin kaksikielisessä srk:ssa.   Kerran olin kotikaupungissani hänen illassaan.  Se oli äärettömän maltillinen ja perinteinen virsineen kaikkineen.

Ulla-CHristiina kuuli Jumalan tai ehkä paremminkin Jeesuksen konkreettisen äänen.  Kun häneltä kysyttiin, millainen se on, hän vastasi,  että se on  jotain miehen ja naisen äänen väliltä.

Moni saa sanat/laulun/kuviakin,   tajuntaansa.  Ei kuule mitään koskaan. Jumala voi puhua ymmärryksellekkin niin monella tavalla, se vain tulee ajatukseen.  Mutta tässä on se kamppailu yleensä kaikilla,  että pitää seuloa,  mikä tulee Jumalasta,  mikä itsestä  ja muunlaisesta vaikutuksesta.   Ja se ei kaikilla ole aina ihan helppoa.  Itse tunnistan sen ehkä parhaiten  rohkaisun,  ja rakkauden mielialasta.