Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #25855 Re: Tätäkö kanssanne keskustelu on?

12.12.2013 09:51

#25848: Virgo92 - Tätäkö kanssanne keskustelu on?

Virgo92 kirjoitti #25825:ssä kommentteja tähän mennessä kirjoitetun jo pitkälti yli kahden ja puolen tuhannen. Pitkälti yli on, laskujeni mukaan jo yli kahdenkymmenenviiden tuhannen jos huomioidaan kaikki kommentoimiset. Olen perfektionisti mutta jatketaan siitä huolimatta.

Vähän jäi meikäläistä häiritsemään Virgon kirjoituksessa tämä yleistäminen "vaikkakin enimmäkseen vastustatte.." Tässähän on kyse yksittäisen nimimerkin 'Vieraampi' kommentissa #4 esittämästä mielipiteestä. Näin ollen olisi tietysti oikeampaa kohdistaa kysymys #4:n Vieraampi-nimimerkille, että onko hän vielä samaa mieltä vai oliko hänen otsikossa "Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan" myös ripaus huumoria? Pitkän keskustelurupeaman aikana kanta on myös saattanut tarkentua, asiahan oli vielä tuossa vaiheessa tuore.

Nyt tulee sitten kiitos ihan itelle Virgoyheksänkakkoselle! Kiitos tulee siitä, että kiinnitit huomiota jo aikaisemmin siihen, että väärinkäsitysten välttämiseksi on hyvä korjata otsikkoa vastaamaan uutta tilannetta, josta kyse. Aikaisemmassa vaiheessa itsellänikin otsikko jäi päivittämättä vaikka olen perfektionisti. Muistan vielä, että tuo otsikon päivittäminen ajan tasalle tuli esille just Virgon hutista, vastaus väärälle kirjoittajalle (sattui kyllä tosi huvittavasti ja sai nauraa kippurassa) otsikon virheellisyyden vuoksi.

Ei ole Virgon syytä, että keskustelusta välillä puuttui normaali jatkumo. Osa kommentoijista ihan tahallaan vääristää keskustelua asian vierestä ja siirtää painopistettä epäolennaisiin asioihin. Ei ole tosiaankaan jäänyt huomaamatta. Tuota samaa kysymystä, tätäkö kanssanne keskustelu on?, voisi kysyä myös joiltain muiltakin.

Koko keskustelua ajatellen olen löytänyt paljon, paljon tärkeitä asioita, paljon todellisia helmiä. Monet asiat ovat tulleet tietooni ensimmäisen kerran nimenomaan tältä palstalta ja ovat täältä edelleen ammennettavissa! Fundamentalistina lähden siitä, että väärinkäsityksiä, esim. tahattomia, tulee, koska arvot ovat erilaisia. Minkä toinen kirjoittaa rakkaudella, toinen saattaa tulkita vihaksi. Yksinkertaisesti äänen sävy  ja vaimeus tai voimakkuus, eleet ja ilmeet eivät välity kummoisesti tältä ruudulta.