Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Virgo92

/ #25848 Tätäkö kanssanne keskustelu on?

12.12.2013 01:10

#25835: - Re: Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan 

Näitä ´pariliitto´ yms. nimiehdotuksia tyrkytettiin "ratkaisuksi" jo monta sataa sivua sitten ja niistäkin käytiin kymmeniä sivuja keskustelua joten: joko se  sama keskustelu taas on alettava alusta ?

Sitten, kun se saataisiin jonkinlaiseen päätökseen ja kaikki mielipiteet asiaan liittyen  perusteluineen olisivat tulleet  esille ja käsitellyiksi , niin joku kirjoittaisi  taas "minä olen sitä mieltä että homojen liitolle pitäisi keksiä joku muu nimi kuin avioliitto " sitten siitä keskusteltaisiin n.20:sivun verran , sitten alkaisi kiivas keskustelu esim. jostain  raamatullisten saviruukkujen alkuperäisistä nimistä kunnes joku neropatti taas keksisi:" Hei, minusta homojen liitolle pitäisi panna nimeksi homoliitto ja se pitäisi vielä oikein  kirjoittaa niiden homojen takin selkämykseen"...

Minusta olisi  ainakin paljon rehellisempää sanoa  vain vastustavansa  koko tasa-arvoisen avioliiton ajatustakin , kuin käyttää tuollaista typerää slogania, "-´Enimmäkseen ´ sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan"- Ensinnäkin :koko  tuo "sukupuolineutraalius" on ihan  kokonaan teidän keksimänne termi, eikä mistään sellaisesta tässä ole kysekään  vaan                                                                       T A S A  - A R V O I S E S T A   avioliitosta. Emme me  ole mitään  "sukupuolineutreja",  vaan esim . minä olen nainen ja kumppanini  on myös. Homoseksuaalisessa suhteessa olevien  miesten kumppanit taas ovat miehiä. Toivottavasti  nyt selvisi syy siihen , miksi tähän keskusteluun,( aina  uuudestaan ja uudestaan ) ,tyrkyttämänne  ja koko tuo "sukupuolineutraalin liiton" käsite ärsyttää niin monia: te siis käsitätte sillä homoseksuaaliset ihmiset ´neutreina´. Näin  EI ole asian laita...

Mitä tuohon ´ENIMMÄKSEEN -sanaan taas tulee, niin sen käyttö antaa ainakin ymmärtää ,että vaikkakin e n i m m ä k s e e n vastustatte ,niin kuitenkin siis  j o s s a i n suhteessa kannatatte.Näinhän asia EI ole . Tuon otsikon alla on tähän mennessä esitetty YKSINOMAAN vastustavia mielipiteitä ja usein jopa törkeitä   loukkauksia. Minusta tämä keskustelu on  kyllä ollut enimmäkseen epäasiallista ja puhuttu,  eli kirjoitettu on enimmäkseen asian vierestä ja siksi tästä on tullut enimmäkseen ´epäkeskustelua´tavalla ,jolla normaalijärkiset ihmiset eivät yleensä mistään muista asioista puhu . Kaikissa keskusteluissahan  on   näet  normaalisti joku looginen jatkumo:  on asioita ,on yhteenvetoja jne, eli ei  siis siirrytä ´asiasta kukkaruukkuun ´ja sitten taas muuteta koko puheenaihetta ja sitten palata jo käsiteltyihin asioihin taas  uusina jne. kuten tässä ..."keskustelussa"... Tästä tällaisesta ei kyllä kukaan tule  yhtään hullua hurskaammaksi.

Huomiseen ja hyvää yötä nyt (...kuitenkin)                     

'