Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Kerjuukirjeitä laaditaan 7 / 24!
Vieras

/ #4336 Rahaa tahkonnut kohusaarnaaja: Työpäivät ulottuvat aamusta iltamyöhään

29.11.2013 18:07

Rahaa tahkonnut kohusaarnaaja: Työpäivät ulottuvat aamusta iltamyöhään

Maanantai 04.11.2013 klo 18:24

Saarnaaja Leo Meller selittelee suuria tuloja blogikirjoituksessaan.

Patmos-lähetyssäätiön perustaja ja entinen toiminnanjohtaja Leo Meller tienasi viime vuonna enemmän kuin arkkipiispa. Hänen ansiotulonsa olivat yhteensä 151 858 euroa.

Mellerin tulot ovat kärkikastia, kun listataan hengellisen työn tekijöiden ansiota. Vaikka 71-vuotias Meller on jo eläkkeellä, työtä hän tekee edelleen.

– Työ on kokonaismuotoisesti kasvanut ja laajentunut. Työpäiväni ovat silti olleet aamusta iltamyöhäiseen ulottuvia, Meller kirjoittaa blogissaan.

Mellerin ansiotulojen takana on lukuiset julkaisut, joita on tehnyt pitkällä urallaan. Meller kertoo vastaavansa edelleen Patmoksen julkaisuista. Leo Meller on nykyisin tuttu muun muassa Radio Dein Taivaskanava-ohjelmista.

– Mitä tulee omaan tekemiseeni, oman päivätyöni ulkopuolella olen kirjoittanut, olen kääntänyt ja olen toimittanut kaikkiaan pitkälti toistasataa kirjaa, hän kertoo.

Kiistelty saarnaaja

Leo Meller on maamme kiistellyimpiä sananjulistajia.

Kymmeniä kirjoja lopun ajoista ja kristillisistä sensaatioaiheista kirjoittanutta Melleriä pidetään amerikkalaisen fundamentaalikristillisyyden vankkana kannattajana.

Mellerin organisaatio on pyörittänyt kustannusbisneksen lisäksi laajamittaista avustustoimintaa eri puolilla maailmaa. Vuonna 2005 järjestö ilmoitti käyttäneensä yli neljä miljoonaa euroa avustus- ja lähetystyöhön.

Leo Meller nousi kohuotsikoihin 1980-luvun puolivälissä, jolloin Iltalehti kertoi järjestön luvattomista rahankeräyksistä ja sen johtajan seksisuhteista uskonsisariin.

Mies tuomittiin 1980-luvun lopussa lähes kahdeksi vuodeksi ehdottomaan vankeuteen ja sakkoihin muun muassa jatketusta kirjanpitorikoksista, jatketusta veropetoksesta ja jatketusta törkeästä kavalluksesta. Hovioikeus lievensi tuomiota ja muutti sen ehdolliseksi.

MAARIT NYKÄNEN

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…