Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #25424 Re: Re: Re: Re: Re: Kiinnittyminen, ympäristön vaikutus ja synnynnäisyys

27.11.2013 10:04

#25419: - Re: Re: Re: Re: Kiinnittyminen, ympäristön vaikutus ja synnynnäisyys

"Oliskohan niin,  niinkuin uskon olevan,  että nämä alueet voivat olla hyvin kätkettyinä meissä,  vaikka niiden vaikutukset tunnistamme,  muttemme itse tätä vaillinaisuutta kykene kohtaamaan. Ellei tapahdu jotain sellaista,  joka särkee tuon kovan pinnan,  jonka elämä on kasvattanut. "

Kuvauksesi sopii erittäin hyvin uskonnollisessa yhteisössä tapahtuvaan, erilaisiin ihmisiin kohdistuvaan sortoon. Se on niin sisäänrakennettua, etteivät sen harjoittajat sitä kykene itsessään tunnistamaan. Siitä tässäkin ketjussa on ollut monta esimerkkiä ihan viimeisissä viesteissä. Sellaisenaan kyseinen käytös ei ole aikuisen ihmisen sivistynyttä käytöstä ja siinä suhteessa kulttuuri on vaillinainen. Ja siitä on tullut tottumuksen myötä kova pinta, jonka perustalta näitä ihmispoloja voidaan heitellä miten sattuu, vaikkapa omat lapset voidaan hylätä heidän homoutensa perusteella. Viimeksi kuvattu kertoo, kuinka kova tuo pinta on - en tiedä, särkeekö edes lapsen itsemurha aina sitä.