Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #24738 Re: Re: Re: Hesarin tärkeä artikkeli sitoutumisesta

14.11.2013 18:04

#24733: - Re: Re: Hesarin tärkeä artikkeli sitoutumisesta

"Siten ei myöskään suoraan voi väittää, että äitiä hellittelevämpi isä tekisi pojasta homon - mutta uskon, että se kyllä vaikuttaa asiaan, varsinkin jos äiti vielä on poikaan nähden tunnekylmä ja etäinen. Poika saattaa oppia välttelemään ja jopa inhoamaan äitiään, ja usein sitä kautta koko naissukupuolta, ja tukeutuu tunnetasolla isäänsä, ja sitä kautta miessukupuoleen....."

Teet jälleen virhepäätelmiä. Kylmä äiti voi aiheuttaa pojalle ongelmia naissuhteiden luontiin, mutta se on aivan eri asia kuin seksuaalisen suuntaumisen muuttuminen. Sotket totaalisesti asioiden eri tasot.

"Sukupuoliasetelma homoperheessä on siis joko, että kaikki ovat samaa sukupuolta, tai että lapsi on vanhempiin nähden eri sukupuolta. Tästä voi toki keksiä monta mielenkiintoista ja aiheellistakin jatkopohdiskelun aihetta."

Voi olla, että en haluaisi niitä kuulla, kuulostaa niin poskettomalta mutustelulta.

"En sanoisi, että sotken toisiinsa kiintymyksen ja seksuaalisen orientaation. Pikemminkin pyrkimyksenäni on koko ajan ollut nimenomaan erotella nämä toisistaan, koska ne ovat mielestäni kaksi ihan eri tason ilmiötä - vaikkakin vaikuttavat toki toisiinsa ehkä merkittävästikin."

En sotke, mutta sotken kuitenkin.....

"Uskallan myös väittää, että kiimainen ihminen voi suunnata seksuaalisen tarpeensa lähimpään sopivaan tarjolla olevaan kohteeseen - kuten vaikkapa tyynyyn tai nukkeen, eläimeen tai samaa (tai homo vastakkaista?) sukupuolta olevaan, joten seksuaalinen tarve on tälläkin perusteella selvästi nähtävissä omaksi, erilliseksi tasokseen. "

Olisi parempi olla väittämättä. Lapselle kehittyvä seksuaalinen suuntautuminen samaan sukupuoleen ei noudata tällaista kiimateoriaa.

"Olennaisinta seksuaalisen orientaation suuntautumisessa on kuitenkin tunnetason kiinnittymisen ja kiintymyksen kyky ja suuntaus, sillä ihminen haluaa kohdistaa seksuaalisen toimintansa niihin yksilöihin, jotka muutenkin ovat tunnetasolla läheisimpiä."

Pedofiilin puolustuspuhe...?

"Olennainen kysymys on siis edelleen, miksi homo ei kykene kiinnittymään (eli muodostamaan kiinteän molemminpuolisen tunnesuhteen) vastakkaiseen sukupuoleen. Sillä jos hän voisi, hän ei olisi enää homo, vaan korkeintaan biseksuaalinen."

Koska hän on homo. Piste. Perustat ajattelusi hierarkiaan, jossa heteroseksuaalinen orientaatio on ainoa "kypsä" laatuaan. Tämä ajattelu on vailla minkäänlaista näyttöpohjaa ja vie totaalisesti pohjan myös uskottavuudeltasi.