Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

very...

/ #23060 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katse moraalin ytimeen...

26.10.2013 09:22

#23056: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katse moraalin ytimeen...

Room. 10:17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Room. 10:13. Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.

Kaikki osaavat "huutaa".

Joh. 6:37. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

Kaikki osaavat "tulla".

Joh. 4:14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

Kaikki osaavat "juoda"!

Joh.1:12. Mutta kaikille, jotka "ottivat hänet vastaan", hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, Huomaat varmaankin, että nämä raamatunjakeet koskevat ketä tahansa, joka haluaa ottaa vastaan Jeesusksen.

Onko vaikea ottaa vieras vastaan?

Ilm. 3:20. Katso, minä (tarkoittaa Jeesusta) seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

Kuten huomaat, niin Jeesus seisoo sinun sydämesi (= oman mielesi päätös) edessä ja kolkuttaa. Se on hänen osuutensa. Mutta vain sinä voit avata oven! Voit yksinkertaisesti vaikka sanoa: "Tule Jeesus minun sydämeeni ja ole minun elämäni Herra! Amen". Tämän jälkeen Jeesus tulee sinun sydämeesi ja sinä synnyt Jumalan lapseksi.

Jer. 1:12. Raamattu sanoo, että Jumala valvoo omaa sanaansa. Ne Raamatun sanat, jotka ihminen päästää sydämeensä, ovat Jumalan valvonnan ja vastuun alla.