Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #22665 Re: Re: Re: Re: Ihan oikea lähtökohta lakialoitteelle...

16.10.2013 23:19

#22664: res.matr. - Re: Re: Re: Ihan oikea lähtökohta lakialoitteelle...

Anteeksi res.matr. mutta arvaa mikä mun tulee mieleeni tuosta kappaleesi lopusta.  Aiva  muu taho,  joka koko ajan maalaa juuri tuossa hengessä,     katos tarkemmin,  missä näät tuota   (yksi aivan ulkopuolisen ihmisen kirjoitus oli kyllä,  muttei  muut).       Mistä se syytös tulee?  Minusta sinä olet kuitenkin puhunut avoimesti,  ja kunnioitan sinua siinä.  Ja vaikka itse olen kokonaan toisella kannalla,  ei se koskaan merkitse homoseksuaalien ihmisten mollaamista eikä paheksuntaa heihin ihmisinä!    Mutta,  arvaan,  että tuomionkohdat  värittävät tätä aluetta laajemmalle.  Enkä voi sanoa tietenkään  muuta,  kuin omalta kohdaltani. 

Koitas joskus lukea,  niinkuin olisit tällä puolella.   Se taitaa kyllä olla aika vaikeaa.  Itse harrastan sitä usein.  Tai yritän ainakin.  Kaikesta huolimatta,  osin osaan samaistua puolellenne,  ja osin en. Anteeksi,  jos on loukattu!

Keskustelun kääntämisestä toiseen suuntaan:  Kaikki eivät itseasiassa ole keskustelussa menossa samalla linjalla. Silloin sivuvipaus tuntuu lähettäjästä ainoastaan tietoiskulta ,  jonka ei ole tarkoituskaan usain muuttaa millään tavalla keskustelua.  Jos sitä nyt on? 
En ainakaan ole koskaan  kääntänyt asiaa tarkoituksellisesti pois. Keskeyttänyt kyllä olen.  Ja  käänteitä on tullut,  vaikkei ihan sebeteuksen poikaan, niin kuitenkin,  muttei taktoimis-tarkoituksessa ainakaan itseltäni koskaan.

Itseasiassa,  jos olen laittanut pätkän jotain tekstiä,  se on pieni osapuheenvuoro siitä todellisuudeesta,  tai taustasta  joka on kenties ollut keskustelussa jokin aika,  tai pitkän aikaa  sitten,  ja on oleellinen kokonaisuutta silmälläpitäen,  vaikkei heti siltä näytä.

Useinkaan jkin tieto ei ole heti siinä salamana mitenkään otettavissa.  Jolloin asia menee omia latujaan,  eikä saa kaipaamaansa "toisenlaista" tietoa rinnalleen.  Yleensähän näin käy suurinpiirtein aina.  Ja agressiivisen keskustelijan jaloissa ei juuri ymmärtämistä syvennellä.  Sinua en ole koskaan tällä tavalla kokenut.  Milloin pidätte sillä puolella meetingiä keskenänne? 

Juuri,  koska tämä on tällaista huutoäänestystä,  asioista ei juuri rauhassa voida pohtia.  On luun kaluamisen mentaliteetti,  ei kunnioituksen.  Mitään uutta ei silloin voi syntyä.