Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #20899 Re: Re: Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

19.09.2013 15:07

#20877: - Re: Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Entä jos tätä taas laajennettaisiin lisää, ulos dogmisista läksyistä. Voisiko olla että perisynniksi kutsutaan tilaa jossa ihminen vapaasta tahdosta halusi lähteä ykseydestä/rakkaudesta pois kokemaan inhimmillisiä asioita. Entä jos puhumasi synti on heräämättömyyden syitä. Ihmisyyteen kuuluu aistit ja mieli. Jos Pyhäksi Hengeksi kutsutaan säiettä joka pitää meidät kaikki yhteydessä luojaan. Sinänsä Jumalalla ei ole osaa eikä arpaa vapaan tahdon valintoihin, synteihin. Hän odottaa tyynenä lapsiaan takaisin kotiin. Oppiläksyt eivät vain tapahdu yhden elämän kautta. Näin ollen Jumalalla ei ehkä ole mittareita vaan tyynenä odottaa ratkaisujamme. Meneekö siihen elämä tai useampi kaikki nuo mainitsemasi synnit kyllä sulaa pois ihmisen vapaasta tahdosta, kokemusten kautta ilman uhkaa ilman syyllisyyttä ja vaikka näitä tuntemuksia olisikin ei Jumala tuomitse, ihminen itse tuomitsee. Jos eri elämiä olisikin jos ne eivät olekaan lineaarisessa järjestyksessä vaan tapahtuu ajan ulkopuolella, tässä ja nyt, emme vain ole heränneet.

Näettekö näitä asioita voi nähdä niin laajana tai kapeana kuin haluaa tai on tarvis. Mitä enemmän avaa silmiään, syväluotaa sitä tarpeettomammaksi muuttuu absoluuttinen totuus. Miksi haluaisit kanssakulkijana tehdä toisen elämän vaikeaksi kun hän voi tehdä sen tarvittaessa itsekin. Jokaisen todellisuus on oma ja siihen kaikilla on oikeus.

Live and let others live too.