Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Kari Lajunen

/ #2266 Re: Re: Se oli ties kuinka mones kaupungin häviämä juttu

17.09.2013 13:45

"#2265: - Re: Se oli ties kuinka mones kaupungin häviämä juttu

Tämä oli hyvä esimerkki siitä kun opettaja ei ole hankala.  Kun hankala opettaja saa potkut niin yleensä oppilaat hurraavat.  Tässä tapauksessa oppilaat järjestivät mielenosoituksen kouluviraston ulkopuolelle ja se kielii siitä, että kyseessä oli kaikkea muuta kuin hankala opettaja.

Jos tällainen mielenosoitus tapahtuu niin kyllä siihen kouluviraston hälytyskellojen pitäisi soida tai sitten käy niinkuin kävi, että tehdään laivastaisesti.  Lainvastaisesta teosta harvemmin on mitään hyötyä.

Olin jupakan alusta alkaen tiiviissä kommunikaatiokontaktissa Jurin kanssa ja harvoin löytyy noin joustavaa henkilöä.  Juri jousti usein  kuin kitarankieli.  Jos halusin haastattelupaikaksi kauppapuistikon puistonpenkin tiettyyn aikaan niin Juri oli siellä aina hyvissä ajoin.

Minä ehdotin aina videontekoa.  Juri ei koskaan niitä pyytänyt mutta aina kun ehdotin, niin se sopi Jurille, oli kylmä tai kuuma.  Jostain syystä värjöttelimme lähes aina paitsi kerran mutta silloin söivät hyttyset.

Muistan yhden lähes ensimmäisen videon.  Juri sanoi, että  "Josko aloitan laulamalla"?    "Häh?" oli ensimmäinen reaktioni mutta kun kyseessä on taiteilija niin olen kokemuksesta jo oppinut, että jotain tällaista voi odottaa.  Tämä laululla aloitus, joka taisi olla Unkarinkieltä, aiheutti keskustelua ja se oli erittäin hieno aloitus.

Jurin mukana sain tehdä sellaisia videoita mitä muutoin en pääse tekemään.  Tämä viimeinen videoni jossa haastattelen Tuki ry:n puheenjohtajaa, on saanut paljon kiitosta monelta taholta.  Kiitos kiitoksista.  Siinä en haastattele Juria, vaikka kaikki asia pyörii Jurin ympärillä.

Toisinaan virka-aseman väärinkäytöstä joutuu vastaamaan http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=3819.msg127898#msg127898