Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Kari Lajunen

/ #2261 Se oli ties kuinka mones käupungin häviämä juttu

17.09.2013 08:54

Kävin valtuuston eilisessä kokouksessa ja kysyin hallintojohtaja Veli-Matti Laitiselta "Oliko Jurin juttu ensimmäinen minkä kaupunki hävisi?" Hän melkein nauroi ja sanoi "Vaikka kuinka mones."

Kiitos kysymyksistä. En valitettavasti voi kysellä muilta kuin Jurilta. Olen vapaaehtoinen kansalaisjournalisti ja teen haastatteluvideoita harrastelumielessä silloin kun siihen on aikaa.

Nuo ovat asian tiimoilta mielenkiintoisia henkilöitä mutta yritän saada heidät kameran eteen jos mahdollista.

Seuraava askelhan on antaa kaupungille signaali tehdä jotain sillä jos mitään ei tehdä, on se signaali lattomuuteen syyllistyneille, että "Jatkakaa samaan malliin." Tällaista signaaliahan emme aio antaa. Meidän tulee kansalaisina varjella kaupunkimme kassaa. Jokainen oikeusprosessi maksaa oli se voitettu tai hävitty. Aina kun syntyy oikeusprosessi, on se merkki siitä, että jotain "hämärää" on tapahtunut ja yleensä se "hämärä" on rahanmenoa ja se raha on poissa kaikesta siitä mitä me katsomme tärkeäksi. Se voi olla veronalennus, vanhustenhoito, terveydenhoito ym.

Meillä on yksi valtuutettu jonka kanssa keskustelin. Hän oli Jukka Mäkynen joka jo aiemmin esitti Kristiina Knookalalle kyselyjä kun kaikki ei mennyt oikein. Jos haluatte jotain tehtävän, on hänelle esitettävä tehtäväksi kansalaisaloite tai vain, että hän kysyisi, "mitä on tehty sillä emmehän halua antaa signaalia laittomuuksiin syyllistyteille, että jatkakaa samaan malliin?"

Olin valtuustossa siksi koska Risto Helin erosi yllättäen valtuustoryhmästänsä. http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3753-Risto-Helin-ps-eroaa-Vaasan-valtuuston-ps-ryhmaestae-vaasalaisia.info.html ja tätä voimme hyödyntää sillä hänestä tuli valtuutettu joka ei ole sidoksissa mihinkään. Tällaista tilannetta ei yleensä ole mutta meillä se on. Luulen, että hän voisi mielelläänkin ottaa jonkin erikoisteeman hoitaakseen. Hän ei ole koskaan kieltäytynyt haastattelustani. Nytkin eräs Vapeoplalainen ja valtuutettu kieltäytyi.

Olen tässä mukana saadakseni "meheviä" haastatteluja mutta oma tyttäreni oli Jurin oppilas eikä hänellä ollut koskaan mitään moitittavaa Jurista. Minulle oppilaan huoltajana on tärkeätä hyvä opetus eikä se tuleeko työnantajan virkaatevä laittomuuteen ohjaava virkamies hyvän opettajan kanssa toimeen vai ei.

Opettajat ovat aina hankalia alaisia. Varsinkin taidetta opettavat sillä heidän perusluonteensa on aina vahva ja heillä on aina linja jota noudattaa. Jos joku tulee väliin sorkkimaan tätä linjaa, tulee varmasti erimielisyyksiä.

Vanha sanonta "Suutari pysyköön lestissään" on hyvä ohjenuora virkamiehille.