Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Vieras

/ #401 Re: Tutustukaa ensin ohjelmaan ennen kuin kirjoitatte nimenne addressiin!

08.05.2011 19:22

#3: Eva Kalliala - Tutustukaa ensin ohjelmaan ennen kuin kirjoitatte nimenne addressiin!

Mä esimerkiksi olen seurannut ohjelmaa ja lukenut myös yhden cersarin kirjan ja ihan oikeesti se on täysin hakoteillä!

Nykytutkimukset koirista kertoo hyvin selvästi että koiralla ei ole tarvetta olla " laumanjohtaja". Ihmiset on vuosikausia luullut niin koska koiraa on verrattu suteen. Susilaumassa on luultu vallitsevan tiukka arvojärjestys koska vangituina elävillä susilla sitä selkeesti esiintyy. Mutta kun on päästy tutkimaan vapaana eläviä susia niin on huomattu että sudet elävät perheissä ( isä, äiti ja jälkeläisiä) ja niillä ei ole tiukkaa arvojärjestystä. Nykyään myös tiedetään että villikoirat ovat paljon lähempänä meidän kesykoiraa kuin sudet. Villikoirat elävät usein yksin tai vaan löyhässä suhteessa muihin villikoiriin, eli niilläkään ei ole mitään laumajärjestystä. Vangituilla susilla sitä esiintyy koska ne ei pysty elämään lajille luontasella tavalla. Esim. kanoillakaan ei esiinny nokkimisjärjestystä jos niillä on oikenlaiset elinolosuhteet...

Joku täällä kirjoitti myös että tätä ohjelmaa vastustaa ihmiset jotka pitää koiria kuin ihmisvauvaa. Ihan yhtälailla se on väärin!!

Se on vaan niin helppo käytännössäkin todistaa että ilman mitään alistamista ja muita rangaistuksia koirasta saa hyväkäytöksisen ja ONNELISEN koiran ja ihan mielettömän kaverin joka ei pelkää omistajaa!!

Mä en ole hyvä kirjoittamaan, mutta suosittelen lämpimästi kaikille että lukee esim Tuire Kaimion koirien käyttäytyminen -kirjan ja Raymond Coppingerin Dogs ja vertaa sitten näitä cesarin kirjoihin.