Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #20146 Re: Raamatun mukaan: Mikä saastuttaa ihmisen?

07.09.2013 18:24

#20139: - Raamatun mukaan: Mikä saastuttaa ihmisen?

Kyselisin uskistenkin mielipiteitä tähän asiaan: Miten se on homon kohdalla tää asia kristinuskon mukaan. Olen itse omaksunut minua viisaammilta tältä keskustelupalstalta napatun asenteen, joka on seuraavassa:

Jokainen ihminen (tietenkin homo mukaanluettuna) on arvokas. Ja meillä jokaisella (niin heterolla kuin homolla) on omat syntimme, pahat ajatukset jne. Ja sit tuo, että Raamatun mukaan homoseksuaalisuuden toteuttaminen ei ole hyväksyttävää. Ja eihän se ole hyväksyttävää heterollekaan esimerkiksi vokotella naapurin kaunista vaimoa Tuulaa tai Merjaa tai monet, monet muut jutut tai houkutukset.

Niin heterolla kuin homolla on mahdollisuus lopettaa jumalanpilkka ja pyytää apua Jumalalta sanoen: Jumala, auta minua! Jumala on voimallisempi kuin voisi kuvitellakaan. Jumala antaa uskon.

Laitan tähän loppuun Keijo Rainerman kirjoitusta Arvomme - aarteemme sivu 76: Uudestisyntymisessä Jumala uudistaa myös mielen ja tahdon niin, että kristitty murehtii syntisyyttään ja haluaa elää ja toimia Jumalan tahdon mukaan. Tämä johtaa taisteluun, jota Raamattu kuvaa lihan ja Hengen, vanhan ja uuden ihmisen, väliseksi taisteluksi (Gal. 5:17).

Ja vielä sivu 70: Tarvitsemme Pyhän Hengen voimakasta vaikutusta Sanan ja sakramenttien välityksellä, jotta itseriittoisuutemme vastarinta murtuu ja turvaudumme Jeesukseen ja hänen sovitukseensa. Tämä sovitus vaikuttaa hyväksemme, vaikkemme ymmärtäisi sitä ja osaisi sitä selittää.