Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Joojoo

/ #1293 Maksammeko me tämän?

29.08.2013 13:23

Ei raaskisi tässä maassa oikein enää töitä tehdä, kun sillä raadamme valtiolle niitä rahoja, joilla meidän elämänedellytykset pikkuhiljaa tuhotaan tai myydään. Niillä rahoillahan Talvivaaraa ym. tuetaan. Ja itse vielä olen ympäristöalalla ihan sitä varten, että haluan tehdä töitä ympäristön hyväksi. Taitaa verojen mukana mennä nekin hyödyt pakkasen puolelle. Todellisia KANSANedustajia. Ulkomaiset kaivosyhtiöt tietenkin kaivavat mieluummin vieraalla maalla kuin omallaan...ja suomihan toivottaa kaikki tervetulleiksi! Kyllä vieraita kestitään ja pokkuroidaan, jos ne mainitsee sanan "työpaikkoja" tai ovat ulkomailta asti tulleet Suomeen käymään. Mikä kunnia!

Eli kyllä me suomalaisetkin aika helposti menemme niihin tuotettuihin työpaikkoihin ja huudamme työttömyyttä vastaan, kun pelkäämme kuollaksemme elämisen mukavuustason alenemista...joutuu vaikka tinkimään sosiaalieduista. Se on turha valittaa Talvivaarasta, jos on itse valmis ottamaan työpaikan, joka tällaisen elinkeinon olemassaoloa tukee...tai almun sossulta, jonka vuoksi Talvivaaroja tarvitaan kiireesti lisää. Oletko siis töissä ihan vaikka marketissa? No, edistät Talvivaarasta kaivettavista materiaaleista valmistettujen roinien menekkiä eli teet myös töitä heille. Tai valitatko sosiaalietujen tai työn riittämättömyyden vuoksi? Jos näin on, niin älä valita kaivosyhtiöistä - luonnonvaroista repimällä sitä rahaa saa, ei tavaroiden myyminen mitään valtiolle tuo vaan lihottaa rahamiesten tiliä. Olisko aika kenties suostua kansalaisten luopumaan jostain, eikä aina pyytää lisää?