Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #19471 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lute music lovers...

25.08.2013 17:10

#19468: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lute music lovers...

Aloitan tästä ruttopuiston rovastin juttusilla,  kun oma  kirjoituskäsi on kenkkuillut jo tovin:

Toisaalta ihmiset pakenisivat ihan samalla tavalla kirkosta, jos vaikka kuinka kirkko hoitaisi perustehtäväänsä ja julistaisi Jeesuksen sovitustyötä, sillä Jeesus on just se maailman parhain tuote, joka kelpaa aina vain harvemmille.

Jeesus on loukkauskivi, oli kyse sitten hänen persoonastaan tahi opetuksistaan. ”Haluatteko tekin mennä pois?” joutui Jeesus eräänkin kerran kysymään oppilailtaan. Sillä Jeesus on aika ehdoton tyyppi: Ilman minua ette voi mitään tehdä, ilman minua ette pääse taivaaseen. Jos et ole puolellani, olet minua vastaan. Jeesus ei tarvitse ihailijoita vaan seuraajia. Jeesus ei ole mikään jouluinen koristus, vaan hän on Kristus. - See more at: http://www.kotimaa24.fi/blogit/ja-tapahtui-niinae-paeivinae-ettae-vapaa-ajattelijoilta-kaevi-kaesky#sthash.Nnc4vGwq.dpuf 

Tai Piispallinen instanssi ev.lut kkon osalta:

Piispa Simo Peura kehotti käyttämään tunnustuskirjoja myös pohjana nykyiselle kirkolliselle keskustelulle moniäänisyyden keskellä.

”Meidän aikanamme kuvitellaan, että kirkon opin tunteminen olisi itsestäänselvää, mutta tältä itsevarmuudelta on kuitenkin pohja pois", sanoi Peura.

Näistä löytyy tietoa kristillisen kirkon perusteista,  ollos hyvä!

Sitten vielä esittelisin muutaman lahkon, joiden elämän ylimpänä ohjeena on Raamatun sana:  

Suomen evankelis-luterilainen kirkko
Suomen ortodoksinen kirkko
Suomen Vapaakirkko
Fria missionsförbundet
Katolinen kirkko Suomessa
Finlands svenska baptistmission
Suomen metodistikirkko
Finlands svenska metodistkyrka
Pelastusarmeija
Olaus Petri församling
Anglican Church in Finland