Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #18474

05.08.2013 08:01

37 Abraham sai sivuvaimoja, ja he synnyttivät hänelle lapsia; ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi, koska heidät annettiin hänelle ja hän pysyi minun laissani; samoin kuin Iisak ja Jaakob eivät myöskään tehneet mitään muuta kuin sitä, mitä heidän käskettiin tehdä; ja koska he eivät tehneet mitään muuta kuin sitä, mitä heidän käskettiin tehdä, he ovat päässeet ckorotukseensa lupausten mukaisesti ja istuvat valtaistuimilla eivätkä ole enkeleitä vaan ovat jumalia.
38 Myös Daavid sai monta vaimoa ja sivuvaimoa, niin myös Salomo ja Mooses, minun palvelijani, sekä monet muut palvelijani luomisen alusta tähän aikaan asti; eivätkä he tehneet syntiä missään, paitsi siinä, mitä he eivät saaneet minulta.
39 Daavidin vaimot ja sivuvaimot minä annoin hänelle Natanin, palvelijani, ja muiden profeettojen käden kautta, joilla oli tämän valtuuden avaimet; eikä hän tehnyt syntiä missään näistä minua vastaan, paitsi mitä tulee Uriaan ja tämän vaimoon; ja sen tähden hän lankesi korotuksestaan ja sai osansa; eikä hän peri heitä poissa maailmasta, sillä minä olen dantanut heidät toiselle, sanoo Herra.
40 Minä olen Herra, sinun Jumalasi, ja minä olen antanut sinulle, palvelijani Joseph, tehtävän ja palautan kaiken. Pyydä mitä tahdot, niin se annetaan sinulle minun sanani mukaan.
41 Ja koska sinä olet kysynyt aviorikoksesta, totisesti, totisesti minä sanon sinulle: Jos mies saa vaimon uudessa ja ikuisessa liitossa ja jos tämä on toisen miehen kanssa, enkä minä ole määrännyt tätä hänelle pyhän voitelun kautta, vaimo on tehnyt aviorikoksen ja hänet hävitetään.
42 Ellei vaimo ole uudessa ja ikuisessa liitossa, ja hän on toisen miehen kanssa, hän on atehnyt aviorikoksen.
43 Ja jos hänen miehensä on toisen naisen kanssa, ja mies oli valan alainen, mies on rikkonut valansa ja tehnyt aviorikoksen.
44 Ja jos nainen ei ole tehnyt aviorikosta vaan on viaton eikä ole rikkonut valaansa, ja hän tietää sen ja minä ilmoitan sen sinulle, palvelijani Joseph, silloin sinulla on valta, minun pyhän pappeuteni voimalla, ottaa hänet ja antaa hänet miehelle, joka ei ole tehnyt aviorikosta vaan on ollut uskollinen, sillä hänet pannaan paljon haltijaksi.
45 Sillä minä olen antanut sinulle pappeuden avaimet ja voiman, jolla minä palautan kaiken ja ilmoitan sinulle kaiken oikeaan aikaan.