Adressi Israelin tueksi!
Pastori Eero Jaakkola saarna 30.06.2013 Tainionkosken kirkko Imatra |
/ #1842 Re: Piispa Seppo Häkkinen tuomitsee kohusaarnan31.07.2013 20:51Saarna tainionkosken kirkossa 30.6.2013 Eero Jaakkola
Saarna Tainionkosken kirkossa 30.6.2013. Lit Pekka Auvinen, saarna Eero Jaakkola, kanttori Riku Tella, suntio Jukka Eronen, eht.av Tuula Rahkonen.
(Armoa teille ja rauhaa Jumalalta meidän Isältämme) ja meidän Herraltamme Jeesukselta Kristukselta. Minä tunnen suurta heikkoutta, kun nousen tänne puhumaan teille. Pyydän, että rukoilisitte minun puolestani, että Jumala antaisi minulle Pyhän Hengen, että Pyhä Henki puhuisi minun kauttani teille puhdasta Jumalan Sanaa.
Tämä Raamatun kohta, kun Jeesus sanoo, että minä teen teistä ihmisten kalastajia, se tarkoittaa sitä, että niin kuin nuo kalastajat laskivat verkot veteen, ne verkot keräsivät kaloja, kalat jäivät verkkoon pyydykseen, satimeen, kalat uivat siihen verkon silmään, ja jäivät siihen kiinni, eivät päässeet eteen eivätkä taakse päin, ja heidät vedettiin venheeseen, niin Jumalan Sanaa julistetaan tällä tavoin. Apostolit julistivat sitä. Se on mitä Jeesus laittoi Pietarin tekemään. Se on mitä Jeesus on laittanut minut tekemään.
Tuo Jumalan verkko, mihin ihmiset tarttuvat kiinni, se on laki. Minä julistan teille tänään lain sanan.
Abortti. Abortti on lapsen murha. Jumala vihaa jokaista, joka surmaa lapsen äidin kohtuun. Jumala vihaa lapsen murhaajaa. Jos sinä olet tehnyt lapsen murhan, niin se on tappamista, ja sinä olet tehnyt siinä synnin. Jos sinä olet sallinut tämän, jos olet katsonut sitä läpi sormien, niin sinä olet siihen syntiin osallinen.
Avioero. Jeesus sanoo: joka hylkää vaimonsa saattaa hänet tekemään huorin. Jokainen joka nai hylätyn, tekee huorin. Jumala sanoo, että hän vihaa hylkäämistä. Te voitte sanoa minulle, että Eero, sinä olet itsekin eronnut. Yksi avioero on takana, toinen avioero on kesken. Minä alistun tämän sanan alle. Jeesus sanoo: joka hylkää puolisonsa, se tekee huorin. Joka nai hylätyn, se tekee huorin. Minä alistun tuon sanan alle, myönnän että Jeesus sanoo sen oikein, tuomio on minun kohdallani oikea. Ja sinä et pääse pakoon tätä sanaa. Sinä et pääse tätä pakoon sillä, että pastorikin on eronnut. Vaan sinun pitää tehdä parannus omassa elämässäsi Jeesuksen edessä.
Silloin kun Jumalan sanasta luovutaan, niin silloin ihmisten elämässä tulee sellaiset synnit kuin epäjumalanpalvelus ja haureus. Tästä on Raamatun todistus alusta loppuun saakka, se tulee siellä uudestaan ja uudestaan Vanhassa testamentissa ja Uudessa testamentissa. Tuo epäjumalanpalvelus, yleisin epäjumala meillä on raha. Jeesus sanoo: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä taivaaseen. Jeesus sanoo: kukaan ei voi palvella kahta herraa, kukaan ei voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Sillä hän on joko toista rakastava, toista vihaava, tai toista halveksiva ja toiseen liittyvä. Jos raha on sinulle suuri jumala, ja määrää sinun tekemisesi, niin silloin Taivaan Isä on sinulle pieni. Silloin sinä liityt rahaan, sinä halveksit Jumalaa. Jos taas sinä rakastat Jumalaa, niin sinä vihaat rahaa. Näin Jeesus sanoo.
Haureus. Kävin tuossa avioeroa läpi. Tämä Imatra, olen täällä vuodesta 2004 asti ollut, tämä on melkoinen haureellinen kattila. Täällä avioliitot rikotaan pitkin ja poikin, tehdään lapsia kuka kenenkin kanssa, hypitään kenen sängyssä hyvänsä. Tätä tekee sekä seurakunnan työntekijät, että tavan kansa. Tämä on yhtä haureellista kattilaa koko Imatra. Sanoutukaa siitä irti, tehkää parannus omassa elämässänne. Nuhdelkaa kurittomia. Tehkää tiettäväksi se, että Jumala on pyhä. Haureelliset eivät pääse taivaaseen.
Nettiporno on nykyään täysin riistäytynyt käsistä. Uskovatkin miehet katsovat sitä, saati sitten tavan kansa. Sanoutukaa siitä irti. Jeesus sanoo: jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se irti ja heitä se pois. Parempi sinun on mennä käsipuolena taivaaseen kuin kumpikin käsi tallella helvettiin. Jos silmäsi viettelee sinua, niin revi se irti päästäsi, ja heitä se luotasi. Parempi sinun on mennä silmäpuolena taivaaseen kuin joutua helvettiin kumpikin silmä tallella. Jos minä voisin päästä synnistä irti sillä,että minä repisin silmäni irti päästä, minä tekisin niin. Jos minä pääsisin synnistä eroon sillä, että minä hakkaisin käteni irti, minä hakkaisin sen. Niin paljon minä vihaan syntiä. Minä vihaan tätä lihaa, mikä minulla on. Joka tekee syntiä.
Juopottelusta. Per/kele on tarttunut ihmisiin kiinni täällä, tälläkin hetkellä Imatralla vietetään juopottelun juhlaa (BigBand festivaali). Olen itse ollut kadulla todistamassa, olimme eilen illalla siellä evankelioimassa helluntaiseurakunnan kanssa ja sinne tulleen lähetysporukan kanssa. Perjantai-iltana oltiin ja eilen myös. Ja olin katselemassa sitä touhua siellä. Per/kele on tarttunut heidän käteensä kiinni, kädessä on pullo kiinni, käsi juottaa heille sitä viinaa. Per/kele on tarttunut heihin kiinni, he palvelevat per/kelettä. Viina tekee heistä orjiaan. Kuningas alkoholi. Sanoutukaa te siitä irti. Sanokaa ihmisille, jotka juovat, että juomarit eivät pääse taivaaseen. Sanokaa heille: lopettakaa juominen. Älkää antako heille rahaa, älkää antako heille ruokaa. Käskekää heidän tehdä parannus, turvautua Jeesukseen. Minä tiedän ihmisiä, jotka kuolevat viinaan seuraavaksi. Tämä ei ole mikään kevyt pila, vaan tämä on elämän ja kuoleman kysymys. Julistakaa sota viinaa vastaan. Se tuhoaa ihmisiä, se tuhoaa heidän elämänsä, se vie heidät helvettiin.
Naisille. Niin kuin kaikissa pyhien seurakunnissa, minä tahdon että vaimot ovat alamaisia. Minä en salli, että vaimot opettavat, vaan olkoot hiljaa, kysykööt kotona mieheltään. Sillä miestä ei petetty, vaan vaimo petettiin ja joutui rikkomukseen. Ja näin on kaikissa pyhien seurakunnissa. Minä en salli, että vaimo opettaa, vaan olkoon hän alamainen.
Tämä on Jumalan sana. Tämä on sana, jonka Paavali on saanut Pyhältä Hengeltä. Hän on sanonut sen usealle seurakunnalle. Se on meillä Raamatussa. Paavali vetoaa syntiinlankeemukseen eli hän menee ajassa taaksepäin noin 4000 vuotta. Hän vetoaa siihen, että nainen petettiin. Syntiinlankeemuksen seurauksena Jumala sanoi naiselle: mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua hallitseva. Mitä tuo sana tarkoittaa? Selitys löytyy seuraavasta luvusta 1 Moos. 4. kun Jumala sanoo Kainille, jonka viha on syttynyt ja hän haluaa tappaa veljensä Aabelin, Jumala sanoo hänelle: synnin halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä. Nyt tässä käytetään samoja sanoja, kun naiselle sanotaan että mieheesi on sinun halusi oleva, mutta hän on sinua hallitseva. Se tarkoittaa sitä, että naisella on halu nousta miehen rinnalle ja hänen yläpuolelleen. Ja mies tulee häntä torjumaan, työntämään takaisin omalle paikalleen. Tämä on juuri se, mitä me näemme maailmassa tapahtuvan.
Nyt Suomessa on sotien jälkeen käynyt sillä tavoin, että naiset ovat hyvin suurella joukolla nousseet pois tuosta alamaisuuden asemasta. Se on 60-luvulla saanut alkunsa. He eivät enää ole suostuneet alamaisuuteen perheessä. He ovat heittäneet pois alamaisuuden. Tämän seurauksena perheet ovat menneet nurin. Riita tulee perheeseen, naiset eivät ole omalla paikallaan, he eivät suostu alamaisen asemaan, ja siitä tulee sota miehen ja naisen välille. Nyt 40-50 vuotta myöhemmin me näemme että perheet ovat Suomessa täysin tuhoutuneet. Lapset katsovat äitiään, joka ei suostu alamaisuuteen. Lapset eivät itsekään suostu alamaisuuteen vanhemmille, vaan he nousevat kapinaan. Nyt ei meillä ole kouluissa enää mitään järjestystä. Meidän yhteiskuntamme on aivan sekaisin.
Ja nyt kaikkein viimeisimmäksi meidän kirkkomme on sekaisin. Tämä kirkko on sekaisin siksi, koska on hyväksytty naispappeus vuonna 86. Tässä mennään selvää Jumalan sanaa vastaan. Piispankokouksen mietintö, olen tästä keskustellut piispankokouksen sihteerin Olli-Pekka Lassilan kanssa, joka tätä asiaa oli päättämässä. He myöntävät aivan avoimesti, että Raamatun kanta naispappeuteen on kielteinen. Se oli näille päätöksen tekijöille täysin selvä. Ja he ottavat tähän tuon mietintönsä, että Raamatun kanta naispappeuteen on kielteinen, ja sitten he päättävät, että me teemme kuitenkin näin.
Tässä on menty Jumalan sanaa vastaan. Tässä on harhaoppi hyväksytty meidän kirkossamme. Minun tehtäväni on julistaa harhaoppeja vastaan.Olen pappisvalassa luvannut, että Jumalan sana on minun ylin auktoriteetti, ja minä en saa julkisesti suosia enkä salaisesti edistää sitä vastaan sotivia oppeja. Nyt meillä on tässä selvä oppi kirkossamme, joka sotii Jumalan sanaa vastaan. Sanoutukaa siitä irti. Tehkää siitä parannus. Tämä ei ole mikään pikkuasia, vaan kun te hyväksytte naispappeuden, niin te päästätte irti Jumalan sanasta. Silloin per/kele murtautuu sisään teidän sydämeen tehden vahinkonsa ennen kuin kukaan huomaa.
Se mitä naispappeus on tuonut mukanaan on, että ihmiset päästävät irti Raamatun sanasta. Ihmiset katsovat meitä pappeja, ja sanovat mielessään että jos ei pappikaan pidä Raamatusta kiinni, niin miksi minun pitäisi? Nyt me olemme tilanteessa, jossa suomalaiset hyvin yleisesti eivät enää pidä Raamatusta kiinni. Raamattu ei ole heille auktoriteetti, he eivät ojenna elämäänsä sen mukaan. Joka elää Jumalan sanasta irrallaan, hän häpäisee keskuudessamme Jumalan nimen. Tämä on Katekismuksen opetus. Tämä on se, mitä me näemme tapahtuvan meidän kirkossa, kirkkoon kuuluvien keskuudessa ja koko Suomessa. Ne jotka päästävät Jumalan sanasta irti, he häpäisevät keskuudessamme Jumalan nimen, ja heidän elämäänsä tulee epäjumalanpalvelus ja haureus. Tämä on juuri se, mitä me näemme tapahtuvan.
Minä kysyn sinulta suoraan: onko Jeesus Kristus sinun Herrasi? Käsi ylös kaikki, joiden Herra on Jeesus Kristus. Käsi ylös. Käsi ylös kaikki, joiden Herra on Jeesus Kristus. Hyvä, voitte laskea kätenne. Jos joku ei nostanut kättään ylös, niin sinä kuulut per/keleelle. Jeesus sanoo: jos joku tunnustaa minut ihmisten edessä, minä tunnustan hänet Jumalan edessä. Mutta joka ei tunnusta minua ihmisten edessä, häntä en minäkään tunnusta Jumalan edessä.
Per/kele tekee työtään meidän seurakunnassa, tempaa pois meiltä sanaa. Se ei riitä, eikä hän lakkaa millään muotoa siihen, että käydään naisten alamaisuutta vastaan, ja laittaa meidät sitä vastaan kapinoimaan ja rikkomaan. Vaan se menee aina siihen asti, että uskotko että Jeesus on syntynyt neitseestä. Ihmiset päästävät tästä sanasta irti. Uskotko että Jeesus on kuollut sinun syntiesi puolesta. Ihmiset päästävät tästä sanasta irti. He eivät usko siihen. Uskotko että Jeesus on noussut kuolleista? He eivät usko sitä enää. Tämä on todettu tilastoissa. Usko Jeesuksen ylösnousemiseen on romahtanut viimeisen kymmenen vuoden aikana Suomessa. Se on romahtanut vajaasta 70% runsaaseen 30%. Ihmisiltä kun kysyy kadulla, että uskotko että Jeesus on noussut kuolleista, niin se on romahtanut. Per/kele ottaa meiltä pois sanaa meidän suustamme ja sydämestämme.
Ja tietysti, minä mainitsen tämän vain lyhyesti, koska se sylettää (oksettaa) minua niin paljon, tämä homoseksuaalisuus. Homoseksuaalisuus on selvästi vastoin Raamatun sanaa. Kirjoitettu on: älköön mies maatko miehen kanssa niin kuin naisen, sillä se on Herralle kauhistus. On muitakin Raamatun kohtia, mutta tämä yksi riittää. Se on Jumalalle kauhistus. Tämä sana ei tule muuttumaan. Te tulette Jumalan eteen kerran, tämä sana ei tule muuttumaan. Ne jotka pitää tästä kiinni, heille käy hyvin. Jotka päästävät tästä irti, heidät Jumala tuomitsee. Homoseksuaalit tulevat sisälle samasta ovesta, jonka naispapit mursivat auki vuonna 86. Se on sama ovi, jossa murretaan auki Jumalan sana. Siinä on se kysymys: onko Jumala todella sanonut. Tämä on kysymys, jonka käärme esitti naiselle paratiisissa. Onko Jumala todella sanonut. Riittää homoseksuaalisuudesta. Älkää menkö siihen mukaan, sanoutukaa siitä irti.
Kun Jumalan sana tarttuu sinuun kiinni, laki tarttuu sinuun kiinni, niin sinä et pääse siitä mihinkään. Kala on liukas eläin, se yrittää kiemurrella irti pakoon, niin sinäkin. Sinä yrität luikerrella pois. Jumalan laki tarttuu sinuun kiinni, eikä päästä irti. Sinä kuolet, niin kuin kala kuolee pyydykseen. Se on sille kuoleman ansa. Niin sinäkin kuolet. Laki kuolettaa sinut, se tappaa sinut. Jeesus tekee sinut eläväksi. Kun laki tarttuu sinuun kiinni, syyttää sinua, sinä kohtaat Jumalan vihan ja hän rankaisee sinua, katso silloin Jeesukseen. Katso häneen, joka on korotettu, häneen joka on kiinnitetty ristinpuuhun niin kuin käärme on kiinnitetty vaskitankoon, jonka Mooses korotti ylös. Kaikki jotka siihen katsoivat, heiltä hävisi myrkky pois heidän suonistaan. Kun laki syyttää sinua, tuomitsee sinut, sinä kuolet. Katso Jeesukseen ja pyydä hänen armoaan. Turvaudu Jeesukseen ja hänen armoonsa. Hänen ristinkuolemaansa.
Sanon yhden asian tähän loppuun. Meidän kirkossamme on sellainen tilanne, että täällä ei ainoastaan naisia ole alttarilla palvelemassa, vaan täällä torjutaan miehiä. Meidän seurakunnassa on miehiä,jotka eivät omantuntonsa tähden halua tulla ottamaan naiselta ehtoollista. Eivät omantuntonsa tähden voi tehdä sitä. He ovat Jumalan edessä, ja heillä on se valinta, että tottelevatko he Jumalaa ja jäävät ilman ehtoollista, vai tekevätkö he Jumalaa vastaan ja tulevat ottamaan naiselta ehtoollisen. Meidän kirkossamme torjutaan nämä uskon veljet pois. Sitä päätöstä ei ole kirjoitettu, mutta on puhuttu ääneen, meidän kirkossa on päätös, että missään kirkossa, missään jumalanpalveluksessa mikä meillä on täällä, meillä ei ole sellaista jumalanpalvelusta, jossa ei olisi naista jakamassa ehtoollista. Se nainen laitetaan sinne joka tapauksessa. Ja ainoa syy on se että näin ei haluta antaa mahdollisuutta meidän uskon veljille tulla ehtoollista nauttimaan niin, että he saisivat ottaa sen miespapilta vastaan.
Tänäänkin on tilanne se, että me olemme Pekan kanssa täällä palveluksessa. Tähän olisi hyvin luontevasti käynyt se, että me olisimme Pekan kanssa jakaneet ehtoollista. Tästä olisi voinut veljille ilmoittaa, että nyt olisi tilaisuus tulla ehtoolliselle, eikä ole naista siellä alttarilla. Tervetuloa. Olen jutellut tästä Pekan kanssa, Pekka on pyytänyt sitä Arto Marttiselta. Arto Marttinen on kieltänyt. Olemme Pekan kanssa tästä soitelleet perjantaina, Pekka on kysynyt, hän on soittanut Arto Marttiselle ja pyytänyt,että jos me voisimme minä ja Pekka täällä jakaa kahteen pekkaan ehtoollista. JaTuula Rahkonen jäisi pois. Arto Marttinen on siitä kieltäytynyt. Ja hän sanoi, että ei, vaan me teemme sillä tavalla, että Eero ei jaa ehtoollista, vaan Pekka ja Tuula jakavat ehtoollisen.
Niin nyt Tuula Rahkonen, minä kysyn sinulta suoraan, että kumpi sinulle on tärkeämpää…
(liturgi huutaa: Saarnaaja, olen liturgi ja johdan tätä jumalanpalvelusta. Ei mennä asiattomuuksiin. Jatka saarna loppuun. Älä syyllisty asiattomuuksiin. Jatkakaa. Minä johdan tätä jumalanpalvelusta. Ei mitään kysymyksiä seurakunnalle. Jatkakaa.)
Minä sanon sen, mitä Jumala on minulle antanut sanottavaksi. Kysyn sinulta Tuula Rahkonen kumpi on sinulle tärkeämpää…
(liturgi huutaa: Lopettakaa saarnaaja, tai pyydän suntiota poistamaan teidät.)
Minulla on saarnalupa ja minut on tähän kutsuttu.
(Lit: Minä olen liturgi ja johdan tätä jumalanpalvelusta.Ymmärrättekö Suomen kieltä?)
Ymmärrän.
(lit: Siis älkää esittäkö tuota kysymystä. Tämä on viimeinen varoitus.)
Minä puhun sen, mitä Jumala minulle antaa ja en tee siinä kompromisseja. En tee kompromisseja. Tuula Rahkonen kumpi on sinulle tärkeämpää, se että sinun veljesi saa ehtoollisen vai se, että sinä tulet tänne alttarille?
(Tuula: En vastaa kysymykseen.)
Se on nyt kysytty, ja Tuula on vastannut sen, mitä hän on vastannut.
(Suntio: Eero, voitko tulla pois saarnatuolista?)
No, minä olen juuri lopettamassa niin, olen sanonut sen, mitä minulla on sanottavaa. Voinko pitää uskontunnustuksen?
(Suntio: Kyllä se käy.)
Nouskaamme tunnustamaan yhteinen uskomme. Minä uskon Jumalaan…
|
Kommentoi adressia |
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
101479 Luotu: 27.09.2024
Vetoomus moottoripyöräkerhojen kieltämistä vastaan.
2704 Luotu: 01.12.2024
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
1807 Luotu: 12.12.2024
Säilytetään Kokkola-lisä!
1246 Luotu: 03.12.2024
Kurun Hirsilinna säilytettävä
778 Luotu: 30.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
15795 Luotu: 15.07.2023
Forssan sairaalan palvelut turvattava
3995 Luotu: 21.11.2024
Vetoomus Keskolle Tarvasjoen K-kaupan vuoksi!
588 Luotu: 13.12.2024
Hollolan musiikkiluokkien tulevaisuus on turvattava!
506 Luotu: 13.12.2024
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
622 Luotu: 24.11.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
6006 Luotu: 02.11.2024
Vaadimme raudanpuutteen tunnustamista sekä tasa-arvoista hoitoa
15858 Luotu: 20.10.2022
Neitoperhon päiväkodin toimintaa jatkettava
370 Luotu: 18.12.2024
Kansalaisadressi Ei kaivosta Rautavaaralle
360 Luotu: 13.12.2024
Säilyttäkää Bölen luonnonmetsä Kotimetsä 2 -alueella - Bevara Böles naturskog på Hemskog 2-området
354 Luotu: 01.12.2024
Lämmöt päälle Nälkälinnanmäen vanhaan kirjastoon!
333 Luotu: 02.12.2024
Keskuspuisto on luontoa ja ulkoilijoita varten! Ei ympäristön ja alueen pilaavaa likaisen lumen vastaanottopaikkaa Keskuspuistoon!
317 Luotu: 10.12.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
3268 Luotu: 07.10.2024
Maksamaan saariston tiet kuntoon!
292 Luotu: 30.11.2024
Rajamäen koulun 6. luokkien hallinnollisuus alakouluun
289 Luotu: 06.12.2024