Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Lisää mytologiaa

/ #17907 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

27.07.2013 12:24

#17904: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re Vilkaisu peiliin vois vähän virkistää....

 

 

 

Matka länteen –kirjassa munkki Tang ja hänen kolme opetuslastaan matkustivat läntiseen paratiisiin etsimään Buddhalaista pyhää kirjaa. Munkki Tang edustaa noita harjoittajia, jotka saavuttivat täydellistymisen valaistumisen kautta. Vaikka matkan pelokas mielenlaatu valtasi hänet aika ajoin, Tangin vilpitön halu saada pyhä kirjoitus, lisättynä taivaallisten vartijoiden, Sun Wukongin, Zhu Bajien ja munkki Sha’n (munkki Tangin kolme opetuslasta) kovat ponnistelut pahuuden hävittämisessä matkan varrella, sekä 81 koettelemuksen läpäiseminen olemalla valmis uhrautumaan niissä koko elämällään – löysi hän viimein pyhän kirjan ja saavutti Aito Hedelmä –aseman.

Vaikka he kaikki olivat pinnallisesti katsottuna oppilaita ja opettajia, edustivat he yhteistä kultivoinninharjoittajien kehoa ja olivat kaikki pyhän kirjoituksen etsijöitä. Pyhiä kirjoituksia ei ollut mahdollista saada ilman munkki Tangin vakaata kultivointia Buddhaksi asti. Samalla hän levitti Buddhan lakia ja kohtasi erilaisia kohtalon järjestämiä ihmisiä. Sun Wukong (Apinakuningas) edusti noita, jotka kultivoivat yliluonnolliset kyvyt avattuina. Hän pystyi näkemään useita eri ulottuvuuksia ja hänen yliluonnolliset kykynsä olivat vahvemmat kuin kenenkään muun. Tangin täytyi erottaa hyvä pahasta, hävittää demoneita ja tuhota toisissa ulottuvuuksissa oleva pahuus, joka yritti turmella heidän matkansa kirjoituksien etsinnässä. Tangin taistelut pahuutta vastaan eivät olleet kilpailuhenkisiä, vaan ne tulivat hänen luonnostaan hävittää toisissa ulottuvuuksissa oleva, ihmiskuntaa turmeleva ja kultivoijia tuhoava pahuus. Matka kirjoituksien luo ei olisi ollut mahdollista ilman Sun’in apua. Alun perin hän oli turmeltunut jumalolento, joka oli kelvoton elämään oman tasonsa paratiisissa, jonka vuoksi hänet pudotettiin ihmismaailmaan. Mutta Guanyin (Bodhisattva Avalokitesvara) näki, että Zhu ei vielä ollut kadottanut alkuperäistä luonnettaan ja johdatti hänet kultivoijien luo, mahdollistaakseen hänen palata takaisin todelliseen luonteeseensa. Zhu pystyi näkemään vain osittain toisia ulottuvuuksia ja kultivointi ei vaikuttanut olevan hänelle tärkein asia. Hän oli ”kadoksissa” ihmismaailmassa ja hänellä oli vaikeuksia hylätä henkilökohtaisia halujaan. Zhu sai myös aikaan paljon ongelmia koko ryhmälle, mutta oli kuitenkin selvillä mitä tehdä avainkysymyksissä. Munkki Sha pystyi myös näkemään hiukan toisiin ulottuvuuksiin, mutta oli siinä vielä Zhutakin rajoittuneempi. Sha oli kuitenkin Zhuta vakaampi. Vaikka hänellä ei ollut paljoakaan inhimillisiä haluja, hänen synnynnäinen perusta oli Zhuta huonompi, ja näin hänen pääasiallinen menetelmänsä oli kultivoida kärsimyksen kautta.