Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Toinen sivullinen

/ #17761 Paperipaavin palvojien käytös

25.07.2013 10:18

Kansanedustaja Pauliina Viitamies (sd) sai päätöksestään satoja viestejä: "en ikinä enää äänestä sinua", "palat helvetin tulessa". Silti hän on sitä mieltä, että avoin kertominen oli oikein:
- Olen julkisessa tehtävässä ja ihmisillä on oikeus tietää.

Viitamiehen ero kirkosta oli mielenilmaus ministeri Päivi Räsäsen lausunnoille. Siitä alkoi myllytys, julkisuus ja palautteiden tulva kansanedustajalle.

- Heti samana päivänä tuli 200 viestiä ja niitä on tullut jälkeenpäin lisää. Palautteet ovat olleet sekä myönteisiä että hyvin kriittisiä.

...

Palautteiden perusteella Pauliina Viitamies haluaa olla rohkaisemassa niitä, jotka joutuvat henkilökohtaisessa elämässään näiden asioiden kanssa tekemisiin.

- Olen entistä tyytyväisempi siitä, että toimin näin, vaikka minulle on sanottu, että en ikinä enää äänestä sinua tai että palat helvetin tulessa. Siitä huolimatta tiedän, että on paljon nuoria ihmisiä, paljon naisia, jotka kipuilevat asian kanssa. Heidän kristillinen ajatusmaailmansa voi olla ristiriidassa sen kanssa, että he ovat esimerkiksi homoseksuaaleja tai ovat syystä tai toisesta joutuneet tekemään abortin.

- Jos kirkko ei irtisanoudu tuomitsevista mielipiteistä, on jonkun muun se tehtävä.

http://yle.fi/uutiset/kirkosta_eroaminen_oli_sohaisu_uskonnolliseen_ampiaispesaan/6747807