Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Paholainen on todellinen, usko pois

/ #16245

25.06.2013 12:08

#16242: - Re: Kristityn vapaudesta

Olen tavannut pahan hengen (joko paholainen tai paholaisen lähettämä demoni). Tämä tapahtui keväällä 1997 Savonlinnan kristillisellä opistolla, aivan keskellä päivää. Tämä paha, valehteleva henki sanoi selvällä suomenkielellä: "Olisiko Jumala luonut ihmisen jos ei olisi voinut kuolla ristillä?" . Kysymys on ovela ja salakavala ja sopii täysin siihen kuvaan, minkä Raamattu antaa paholaisesta.

Tähän kiusaavaan kysymykseen voidaan verrata kysymys, jolla Jeesusta kiusattiin : pitääkö meidän maksaa veroa keisarille ? Jos Jeesus olisi vastannut "kyllä" niin hän olisi saanut juutalaiset vastaansa. Jos Jeesus olisi vastannut "ei" niin hän olisi saanut roomalaiset vastaansa. Olin tästä kokemuksestani täysin yllättynyt ja jonkin aikaa hämmentynyt. Mutta sitten ymmärsin että kysymys asettaa kyseenalaiseksi Raamatun Sanan ja Jumalan rakkauden, esim. Johannes 3:16. Kysymys vihjaa että Jumala olisi kuollut ristillä jostakin muusta syystä kuin rakkaudesta meitä kohtaan. Nimenomaan rakkauden takia Jeesus kuoli ristillä ja kantoi meidän taakkamme.

Kokemuksestani huolimatta olen kuullut vielä useammin Jeesuksen puheen sisimmässäni.