Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #16124 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

22.06.2013 14:59

#16115: - Re: Re: Re: Re: Re:

Hyvää  Juhannusta  vaan!  Aika ihana ilma nyt!   Kyllä totta puhut,  että kasvua tapahtuu kaikkialla muuallakin.  Sehän on elämän perustapahtumia.  Sitten on myös jotakin kasvua,  joka liittyy nimenomaan hengelliseen elämään ja omantunnon elämään. Jonka alullepaneva voima on Jumalassa.
Uusi luomus,  joka uudistuu Luojansa kuvan mukaan. -  Olen itse kyllä  kokenut,  välillä sokeuttakin ja vähän sameissa vesissä kulkemista,  mutta kun jostakin tuohon tilanteeseen tipahtaa ymmärrys mennä sanojen kanssa Jumalan eteen,  valkeus tulee.  Tämä yksinkertainen:  Jeesus puhdista!  On tosi voima sana.  Ja Hän myös tekee sen.

Usein sokeuden tilan muuttamiseksi tarvitaan meillä syntiinlangenneilla yhtä esinettä,  peiliä.  Asetelmaa,  jossa juuri minulle näytetään,  miltä tuntuu,  kun lähimmäiseni käyttäytyy tietyllä tavalla.  Silloin kovuuteni kääntyy ymmärrykseksi ja
pyrkimykseksi osoittaa laupeutta.

Kyllä anteeksipyytämisen täytyy tulla sydämen kautta,  vaikka sana onkin sen aikaansaattori.   Usein sana tulee ensin,  sitten tunne.  Niinkuin silloin kun,  ei ole anteeksipyytävää mieltä, eikä tahtoakaan pyytää ollenkaan,  ja kuitenkin hakeutuu tähän mielenlaatuun,  (Kristuksen mielenlaatuun)  niin tunteet seuraavat tahtoa,  enemmin tai myöhemmin.

Kyllä olisi ihanaa,  että laupeutta ja anteeksipyytävää mieltä olisi enemmän. Harvoin sitä saa kokea. Siunatkoon Kaikkivaltias Jumala Sinua tässä haavassasi,  vie se hänen käsiinsä,  niin kärki tuskalta taittuu ihmeellisellä tavalla pikkuhiljaa.