Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

I am

/ #15375 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

10.06.2013 22:58

#15372: - Re: Re: Re: Re: Re:  

Kommenttisi paljastaa, että et henkilökohtaisesti tunne Jeesusta. Häntä, josta koko Raamattu todistaa. Pelkästään jo Johanneksen evankeliumi on mahtavaa luettavaa.

Johanneksen evankeliumissa toistuu luku 7;  a) esiintyy 7 kertaa Minä Olen-ilmaisu, b) Jeesus tekee 7 tunnustekoa, ja c) Jeesuksesta todistaa 7 ihmistä, mukaanlukien Hän itse. Juutalaisen lain mukaan 2 tai 3 ihmisen todistus oli pätevä, vielä pätevämpi on 7 ihmisen todistus Jeesuksesta.

Ei evankeliumi ole minkään kirkolliskokouksen tai evankelistojen mielikuvituksen tulos. Nimittäin Jesaja julistaa samaa veren evankeliumia jo 700 v. eKr.  Jumala kutsui ihmisiä Jesajan kautta parannukseen luvussa 1, jakeessa 18 : "Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi." 

Jesaja 53.luku on klassikko, josta on kirjoitettu useita kirjoja. Puhumattakaan lukemattomista artikkeleista ja saarnoista joissa sitä on siteerattu. Siinä kärsivää Messiasta kuvataan edeltä käsin, Jesaja näki uskossa Jeesuksen ristillä satoja vuosia ennen kuin ristiinnaulitseminen tapahtui. 

Jesaja puhui etukäteen tulevasta syntien sovittajasta (Jeesuksesta), kun taas apostolit ja tämän päivän seurakunta puhuvat Jeesuksen antamasta syntien sovituksesta jälkikäteen.   

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että Jumalan Sanaa on viisasta lähestyä nöyrästi. Kyllä Jumala ilmoittaa itsensä sinulle jos Häntä vilpittömästi etsit. Sen ovat miljoonat ihmiset kautta vuosisatojen huomanneet todeksi.