Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

p.

/ #14931 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyvä adressi

03.06.2013 18:45

#14929: p. - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyvä adressi

Eksyin eilen vapaa - ajattelijoiden sivuille,  ja sielläpä oli luettavaa Raamatusta.  Huh .  Joku oli tehnyt aivan valtavan työn ja etsinyt raamatusta kaikki sen väkivaltaiset ja vaikeat kohdat,    todellisesti vaikeat  -  ja siltä näyttävät kohdat.  Ja myös kaikki pinnallisesti katsottuna ristiriitaisilta näyttävät kohdat.  Se oli todella kuin piru raamattua lukemassa. Ja luettelo oli mielettömän suuri.  Siinäpä olisi uskoville nörteille hommaa,  esitellä asioita oikeassa valossa.

Missähän se Taku muuten luuraa nykyisin,  kun ei enää ole täällä näkynyt?

Joskus yritän tavoittaa sellaisia aikoja, kun ei ollut sanaan oikeastaan muuta suhdetta kuin pelko ja avuttomuus,  ja tietoisuus kuitenkin siitä,  ettei sitä mikään kristitty ole,  jollei sanaa  lue ja siitä myös jotain saa:

Jossakin vaiheessa uskonnollisesta uskovaksi tullessa tapahtui merkillinen sanan yhtäkkiä kohti tuleminen. Se oli ihmeellinen rakkauden täyttämä,  juuri minulle tullut ja   tarkoitettu sana.  Se tuli johonkin arkielämässä koettuun syvään vaikeuteen.

Ensimmäinen,  ja kaikkein rakkain oli psalmista 56, jae 9

Sinä olet lukenut minun pakolaispäiväni;
Pane leiliisi minun kyyneleeni,
Ovathan ne sinun kirjassasi.

Jostain syystä tämä oli vielä kauniimpi 93 - väännöksessä,  muttei ole sitä nyt ulottuvilla.