Maahanmuuttajien tuet

Vieras

/ #1021

26.05.2013 13:36

Se on ihme että suomalaisia syrjitään joka ikisessä asiassa. Viime vuonnakin mamulapset sai Robinin keikkaliput ilmaiseksi. Miettikäähän suomalaislasta ja sitten sen mamukaveria? Tämä mamu saa ilmaisen lipun ja suomalaislapsen lippu pitää maksaa. Tuommonen ihan varmasti herättäisi suomalaisessa lapsessa ajatuksia "Miksi mä en saa ilmaista lippua?" jne. Mun mielestä idean ois pitänyt mennä niin että nopeimmat saa ilmaisen lipun ensin eli se ois tarkoitettu joka ikiselle lapselle etnisestä taustasta riippumatta.

Mamuillakin on yleensä aina hienot, uudet ja yleensä kalliimman näköiset vaatteet, myös lapsilla. Kalliit älypuhelimet, tietokoneet sekä telkkari löytyy. Pyörät ja autotkin ovat kalliin näköisiä. Yleensä somaleilla näkee näitä kalleuksia. Ja oon kuullutkin että somaleille kelpaa täällä vaan kaikki kalliina ja ihkauutena kun taas suomalaiset ostaa halvimman kaupasta tai kirpparilta käytettynä tai vähemmän käytettynä. Se pätee myös asuntoihin. Asuntokin pitää uudistaa; jääkaapit, uunit, hellat ja vessanpöntöt pois ja tilalle uudet ja kalliit. Sossu maksaa.

Tämä on vääryys työttömiä ja pienipalkkaisia suomalaisia kohtaan. Tähän asiaan pitää saada muutosta. Tuet samanlaisiksi kuin suomalaisilla tai sitten suomalaisillekin sama tuki niin ois tasa-arvo suomalaisten ja ulkomaalaisten välillä kohdallaan.