Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

fundis

/ #14141 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

22.05.2013 17:56

#14134: vieras2 - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Kysyt liian monia asioita :) koetan joihinkin vastata...

Voin puhua vain omasta kokemuksestani ja niinkuin aiemmin kerroin tulin uskoon vasta kun kaksi avioliittoani oli säpäleinä ja kolmaskin säröili. Lapset oli tehty ja kasvatettu ilman Raamattua. En tuputa uskoani heille, emmekä puhu siitä kuin vain silloin kun he itse tekevät aloitteen. Ei uskoon tulla toisten tyrkyttämisillä. Raamattu sanoo, että uskova on kuin lamppu, hänen elämänsä pitäisi olla sellaista, että 'Valon' alkuperän tulisi näkyä sen ihmisen elämässä. Jeesus on Valo ja hänestä huokuu rakkaus ja välittäminen.

Itse olen 'uskovaisen' kodin lapsi, jossa usko ei toiminut jokapäiväisessä elämässä, se oli vain lakia, ei rakkautta. Siksi hylkäsinkin kotini perinnön heti kun vain pystyin ja elin maailmassa vuosikymmeniä ajatellen, että elämä on tässä ja nyt, sitten kun kuollaan kaikki on loppu, eikä elämä mitään jumalia kaipaa.

Aika moni näyttää nykyisin tarvitsevan jonkinlaista ulkopuolista apua ongelmiinsa, olet varmaan perillä kuinka paljon masennus- ja muita psyykenlääkkeitä käytetään ja kuinka nuoria eläkeläisiä riittää.

Enemmän minä itse olin rikkinäinen, puolisoni on kasvanut rakastavassa ja lasta arvostavassa uskovaisessa kodissa. Molemmat olemme kuitenkin kasvaneet yhteen ihanalla ennenkokemattomalla tavalla. Hän on samaa mieltä. Yksi tärkeä elementti uskovassa kodissa on puolisoiden yhteinen rukous ja Raamatun tutkiminen. Ne pitävät yhteyden ylös ja toisiimme kunnossa.

Siispä oman kokemukseni perusteella voin vastata ensimmäiseen kysymykseesi myöntävästi.