Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

p.

/ #14031 Re: p:lle vastaus kysymykseen

21.05.2013 10:51

#14024: fundis - p:lle vastaus kysymykseen

No kiitos taas tästä kaikesta.  Jää tuohon pähkäiltävää.   On yllättävää, että tuohon samoille seuduille, 5. Moos.30:14 sijoittuu tämmöinen ihana uudessa testamentissa  evankeliumiin liittyvä sana:

5 Moos. 30: 11-14                          Vaan sana on sinua aivan lähellä,  sinun suussasi ja sydämessäsi, Täällä VT:n puolella se näyttää liittyvän lakiin:

11             Sillä tämä käsky,  jonka minä tänäpäivänä sinulle annan,  ei ole sinulle vaikea täyttää                                                           eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa,  eikä sinun tarvitse sanoa `" Kuka nousisi meidän puolestamme  noutamaan sen meille, että me sen täyttäisimme?

Sitten viite Jesajaan:  45:19          En ole minä puhunut salassa,                                                                                                                                                     en pimeässä maan paikassa;                                                                                                                                                     en ole sanonut Jaakobin jälkeläisille:                                                                                                                                         etsikää minua tyhjyydestä.

...    ja sitten Jesajassa jo laajenee koko maailmaa syleileväksi kutsuksi:                                                                                                                                                                                                                                                                   45:22         Kääntykää minun tyköni                                                                                                                                                             ja antakaa pelastaa itsenne,                                                                                                                                                       te maan ääret kaikki,                                                                                                                                                                   Sillä minä olen Jumala,   eikä toista ole.

ja nyt yleisö kysymys:         Missä Uuden Testamentin puolella on tämä vastaava kohta ?

Siis:     Sana on sinua lähellä,                                                                                                                                                                 sinun suussasi ja sydämessäsi,

Ja kuinka jatkuu?....................

Vastaukset voi postittaa Aku Ankan postilaatikkoon 1.6. mennessä.                                                                                           Mielellään kuitenkin  vastausviestinä täällä dressissä!

...