Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

taku

/ #13342 Re: Re: Re: Re: Re: AJATELKAA JÄRJELLÄ

11.05.2013 19:34

#13339: - Re: Re: Re: Re: AJATELKAA JÄRJELLÄ

En minä väittänyt että se olisi satua. Sanoin etten tiedä.Raamattuhan on kirjakokoelma Kanon.Alkuseurakunnan aikaan oli hirveä määrä eri kirjoituksia ja kirjoja joista sitten pieni osa valittiin Raamatun Kaanoniin.Mistä tiedämme että silloin ei mokattu? Että juurioikeat kirjat valittiin. Tietysti on sellaisiakin raamatun kirjoja jotka kaikki kristityt tunnustavatmuttasuurin osa oli kiistanalaisia.Toki kaikki kirjat voivat herättää ajatuksia.Jännä että Raamatun kirjat näyttäytyvät erilaisina kuin niitä vertaa esim Koraaniin.Joskus näyttä siltä että Raamattu ja Koraani ikäänkuin  heijastavat toisiaan.Oma usko näyttäytyy erilaisena kun sitä heijasta johonkin muuhun.Sama pätee politiikkaan.Oma arvomaailma näyttää erilaiselta riippuen mihin sitä vertaa.Usein arvoliberaalien kanssa kiistakapulaksi nousee juuri seksuaalietiikka ja voi näyttää siltä että minä en ajattelisi mitään muuta kuin alapää juttuja.Mutta kun käyn keskustelua islamilaisten arvojen edustajien kanssa seksuaalietiikka väistyy ja veden jakajaksi nousee kuolemanrangaistus.

Minun uskoni perustana ei kuitenkaan ole Raamattu vaan Kristus.Mainittakoon ettei myöskään Martti Luther tunnustanut ilmestyskirjaa