Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Joo

/ #11366 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HERÄTYS!

25.04.2013 08:45

#11361: paivi - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HERÄTYS!

Sisältyikö tuhon jokin eriävä mielipide? Jeesuksesta kertovia tekstejä on olemassa. Niiden paikkaansapitävyys on toinen asia.

Edelleenkään Jeesuksella ei ole mielestäni mitään tekemistä avioliittolain kanssa. Kyseesä on täysin maallinen kysymys. Nykyinen laki on syrjivä. Piste. se pitää korjata. Toinen piste.

Kristinuskon avioliittokäsitys (jos sitä edes on) tai Islamin avioliittokäsitys (joka varmasti on olemassa) eivät ole relevantteja argumentteja kun puhutaan avioliitosta osana Suomen lakia. Koko uskontokeskustelu on merkityksestöntä taustamölinää, joka hukuttaa asiallista keskutelua alleen.

Rakas kristitty, miten sinun käsityksesi oikeasta muka voisi määrätä sitä, miten laki muiden osalta kirjoitetaan? Pura ihmeessä auki argumenttisi lyhyisiin päteviin askeliin. Seuraavanlainen argumentti ei ole pätevä; olen kristitty, Raamatussa homous on rikos, homo ei saa mennä Suomessa naimisiin.  Elä niinkuin uskot, mutta älä perustele ihmisoikeusrikoksia sillä että se on sinun mielestäsi oikein, kun se ei yleisesti ole oikein.