Home- ja kosteusvaurioista sairastuneet huomioitava

homeope
Vieras

/ #21 perusturvaan puututtava!

26.02.2011 17:43

Itse vaikeasti altistuneena olen joutunut byrokratian jalkoihin informaation kulun puutteellisuuden vuoksi. Olen sairastunut työpaikallani homeen vuoksi jo vuosia sitten ja kesti kauan ennenkuin itse tajusin asian. Työterveyshuollosta hain apua, enkä sitä saanut. Työterveyslääkärille eivät työpaikkani homeongemat koskaa muka menneet. Hän ei voinut todeta mitään homeeseen liittyvää sairautta, koska altispohjaa ei ollut. Työterveyslaitoskaan ei altistuspohjaa todennut, koska rakennuksen omistaja ei todennut terveyshaittaa eikä oikeat homeraportit sinne menneet. Terveysviranomaiset eivät todenneet terveyshaittaa homeista, lasi- ja jätelasikuiduista ja asbestikuiduista huolimatta. Täysin käsittämätöntä.
Olen työpaikkani terveysongelmien vuoksi tehnyt kantelun Valtioneuvoston Oikeuskanslerille. Pitää siis taistella itsestään selvästä asiasta :) Joskohan asbesti olisi terveyshaitta? Ja mitä tästä seuraa, vaikka terveyshaitta todettaisiin. Sakkoja. Puutteita ei taloudellisista syistä tarvitse korjata. Sakot on helppo maksaa. Ajattelin kuitenkin jatkaa taistelua!