Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #10331

17.04.2013 12:43

Uusi-Seelanti on hyväksynyt homoille oikeuden avioliittoon! :)
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013041716914222_ul.shtml

Toivottavasti Suomikin siirtyy sivistysvaltioiden joukkoon vielä tämän vuosikymmenen aikana. Homoavioliittojen vastustajien perustelut eivät yksinkertaisesti ole kestäviä, kun puhutaan SIVIILIavioliitosta. Kirkko tehköön mitä haluaa, mutta kieltäytyessään vihkimästä homopareja se saa varautua kaikkien aikojen jäsenkatoon.

Voin myöntää, että 10 vuotta sitten olin itse jossain määrin homoja vastaan. Onneksi elämä on opettanut ja ennakkoluuloni ovat karisseet. Hassua, että tällä palstalla on aika moneen kertaan väitetty, että Seta/"homopropaganda" on "valloittanut koululaitoksen". Olen 25-vuotias enkä muista, että koulussa olisi ikinä puhuttu sanaakaan homoseksuaalisuudesta. Olin muuten joskus mukana seurakuntanuorissa ja seurakuntani nuorisopappi oli lesbo (tai bi). Asia ei ollut kovin julkisesti tiedossa eikä hän siitä koskaan puhunut. Hän toimii pappina edelleen ja on käsittääkseni rekisteröinyt parisuhteensa. Kirkkoon mahtuu siis aika monenlaista porukkaa, onneksi kaikki eivät ole samanlaisia kuin valtaosa tämän palstan uskovaisista.

Mihin tällä adressilla edes pyritään? Missään ei lue, mihin tätä on tarkoitus käyttää, luovutetaanko tämä joskus jollekin päättävälle taholle ja millä aikataululla. Lisäisi edes hieman adressin uskottavuutta, jos nämä asiat olisivat tiedossa.