Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

urpot ohoi !

/ #5617

02.04.2013 16:28

"Ja taas kerran kysyn perusteluja sille miksi uskonto ja lainsäädäntö pitäisi pitää erillään.Teitä uskonto pois politiikasta tyyppejä kyllä riittää mutta ensimmäistäään kunnon perustelua ei ole vielä kuultu.Ja miten muuten määrittelet uskonnon.Toistaiseksi vain Tero P on antanut tähän kysymykseen jonkin vastauksen.Nostan hattua siitä hänelle.Huomatkaa että KIRKKO ja USKONTO ovat kaksi eri asiaa"

Taku, minä ainakin olen perustellut useasti.
Uskontoa ja politiikkaa ei saa sekoittaa esimerkiksi siksi, että SUOMESSA ON USKONVAPAUS ja LAKIA ON NOUDATETTAVA (suotava ainakin, ellei rankkua halua). Eli, miksi suomalaisten agnostikkojen, hindujen, muslimien, ateistien, yms. pitäisi LAIN NIMISSÄ noudattaa kristillisiä arvoja? Te kristityt olette niin pikkusieluisia että ette näe, että esimerkiksi pelkästään meidän oma pieni kotosuomi pursuaa eri uskontoja ja elämänkatsomuksia- siksi laki ei saa pakoittaa elämään kristillisesti. Tämän vuoksi homoilla tulisi olla oikeus mennä avioon maistraatissa- uskovaiset homot voivat sitten anoa papin siunausta jos kirkkoon halajavat.
Jos Suomen lain pitäisi palvella kristittyjen kiihkoiluja/mielihaluja, pitäisi olla myös muut uskonnot siellä huomioituina. Kondomien ja lihan myynti pitäisi kieltää lailla, ettei loukattaisi jehovia tai muslimeja. Karjatuotanto pitäisi lopettaa, koska eihän pyhiä eläimiä, lehmia saisi teurastaa vaan niiden tulisi kulkea vapaana. Niin, naisille myös burkhat julkisilla paikoilla liikkuessa.

Kaikkia ei voi miellyttää, mutta usko on jokaisen oma asia ja jokainen voisi pitää sen omana asianaan. Ihmisoikeudet taas kuuluvat kaikille ja kaikki täyspäiset kyllä ajavat ihmisoikeuksia mielikuvitushahmojen ja lifestylen edellä.

Anteeksi osittain epäkypsä vastaukseni mutta olen seurannut keskustelua kovin pitkään enkä tiedä kauan sinulle tarvitsisi tätä rautalangasta vääntää. Tartut seuraavaksi johonkin väärään sanavalintaan/epäkohtaan jotta pääsisit sivuttamaan pointin ja jatkamaan turhaa paasaamistasi.