Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

tero p.

/ #5180 Re: Re: Re:

01.04.2013 10:16

#5174: fundis - Re: Re:

Eli minua kidutetaan ikuisesti? Ei siis tuon rakastavan Jeesuksen toimesta, mutta hänen päätöksestään ja luvalla. Kidutus vain on ilmeisesti ulkoistettu Saaatanalle.

Niin, miksikö olen niin varma että joudun raukkauden Jumalan kätyrin kidutettavaksi? Siksi etten usko että hän on olemassa. Se on minulle mahdotonta. Uskominen olisi kenties helpompaa jos minulla olis jonkinlainen syy uskoa. Sen sijaan Jumala (kristittyjen mukaan) päätti aikoinaan ilmestyä muutamalle tyypille pari tuhatta vuotta sitten (ei viitsi ilmestyä suoraan minulle), kirjoitutti itsestään kirjan jota on käännetty ihan miten sattuu (nämä sanat ovat ne ainoat todisteet) joiden perusteella sitten minun pitäisi tehdä päätös haluanko uskoa Jeesuksen ja Jumalan olevan totta ja maailman diktaattoreja. Tietysti jos Jeesus olisi ollut järkevä ja todella halunnut että kaikki pelastuvat, olisi hän käynyt sovittamassa syntinsä ja tekemässä ihmeensä vaikka television ja monenlaisten tallennuslaitteiden aikakaudella. Hänestä olisi ainakin jäänyt paremmat todisteet ja minunkin olisi helpompi päästä sinne taivaaseen. Mutta ei, hän ilmestyi muutamalle kalastajalle ja murhamies Paavalille ja minun pitäisi järki ikkunasta heittäen perustaa ikuiselta helvetiltä pelastava uskoni näinkin älyttömään skenaarioon?

Ehkä minun on vaan helpompi todeta että huuhaata koko juttu.