Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Varma Koskitar

/ #2949

26.03.2013 13:05

"Sinäkin yrität tunkea vain sanoja toisten suuhun. Minä en missään vaiheessa ole väittänyt että kaikki heterot osaavat kasvattaa lapset hyvin."

Et sinä sitä asettanut mitenkään kyseenalaiseksi.

"Mitä minä haluan on että lapsella on rakastavat ja huolehtivat vanhemmat isä ja äiti. Siis rautalangasta väännettynä kun lukutaito puutuu, haluan lapselle rakastavat vanhemmat sen lisäksi että haluan että vanhemmat ovat isä ja äiti. Eiköhän joka ikinen tajua että on myös niitä huonoja hetero vanhempia."

Tässä lähes kolmentuhannen viestin ketjussa ydinperhe on maalattu ruusunpunaisin värein ja nostettu temppelin harjalle Raamatun kanssa kilpaa loistamaan. Nytkö tämä uskovaislauma alkaakin perua sanojaan?

"Mutta tämä ”taistelu” ei koske niitä huonoja heterovanhempia tämä koskee AINOASTAAN homovanhempia. Minun mielestä aikuisen täytyy laittaa lapsen etu oman etunsa edelle myös niiden heterovanhempien!"

Suomessa lienee tuhansia sateenkaariperheitä, joissa on lapsia joko sisäisen adoption tai hedelmällisyyshoitojen ansiosta. Väität siis, että heidän lapsensa kasvavat kieroon - vai mitä väität? Tasa-arvoinen avioliittolaki tuo mahdollisuuden ulkoiseen adoptioon. Siis mahdollisuuden, ei automaatin. Tilanne on tässä sama kuin nais-miespariskunnilla. Sosiaaliviranomaiset tutkivat jokaisen adoptiohakemuksen erikseen. Ulkoinen adoptio samansukupuoliseen perheeseen jää kuinkin melko lailla teoreettiseksi mahdollisuudeksi, koska useimmat adoptiolapsia runsaasti myöntävät maat eivät anna lapsia näille pariskunnille. Esimerkiksi Ruotsissa on sateenkaariadoptio sallittu jo 2000-luvun alusta, mutta vain yksi adoptio on toteutunut.

Niin, että turha on pelotella ja käyttää lapsia keppihevosena.