Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

taku

/ #1951 Re: Re: Re: En tajua teitä.

24.03.2013 19:57

#1933: - Re: Re: En tajua teitä.

Tässä on myös syytä erottaa toisistaan kaksi tai oikeustaan kolme kysymystä ensinnäkin kysymys avioitumisesta eli siitä pitääkö avioliittolakia muutta ja sitten kysymys siitä pitääkö homopareille antaa samat oikeudet.Minulla ei olemitään sitä vastaan että homoparit saa oikeuden yhteiseen sukunimeen.Adoptiokysymykseen minulla ei ole kantaa mutta siinähän on kyse lapsesta eikä homoudesta.Voimme korjata tuon ongelman paperien kanssa ilman avioliittolakiin kajoamista ihan vaan sillä että kelan papereita muutetaan niin ettei tarvi ruksia.Ja vaikka sukupuolineutraali avioliitto astuisi voimaankumppanin nimi paljastaisi kaiken jos pekka on naimisissa Ville nimisen kanssa niin ei kovin suuria hoksotimia tarvita oivaltamaan että kyseessä on homo.Jos rekisteröity parisuhde tuo samat oikeudet missä on epätasa-arvo kun ei heterotkaan saa rekisteröidä parisuhdettaan.muutenkin avioliitto on Suomessa pikemminkin huono vitsi kuin mikään varteenotettava juridinen sopimus.