Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

taku

/ #1731 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Näin homot käyttäytyvät

23.03.2013 19:47

#1713: Ilosanomaa? - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Näin homot käyttäytyvät

No niin.Nyt täytyy huomata et tässä on kaksi erikysymystä sukupuolineutraaliavioliittolaki ja sitten kysymys siitä pitäisikö kirkon vihkiä homopareja.Adressi minun ymmärtääkseni ottaa kantaa molempiin.Kirkon kannalta homoparien vihkiminen vaikuttaisi moneen muuhunkin asiaan ja olisi erittäin kohtalokas.

poliittisena kysymyksen sukupuolineutraali avioliitto ei minusta ole kovin tärkeä.En ymmärrä näitä kiivaimpia vastustajia enkä kiivaimpia kannattajiakaan.On syytä huomata että jokainen ihminen valitsee itse omassa pässään sen miten avioliiton haluaa mieltää.Toivoisin että ihmiset mieltäisivät sen miehen ja naisen väliseksi mutta jokaisella on oikeus tehdä valintansa itse.Valtio ja kirkko varmasi jossain määrin ohjaavat ihmisiä mutta lopulta ratkaisu on heidän omansa.Suoraan sanoen olen paljon enemmän huolissani siitä että eräät tahot alkavat esittää arabimaille vaatimuksia homojen oikeuksista.Siitä ei meinaa hyvää suoraa se on tulella leikkimistä.

Mutta minulla on oikeastaan kaksi syytä kielteiseen kantaani.Haluan kirjata aviollisen uskottomuuden rikoslakiin.En kuitenkaan halua tmän koskevan homopareja koska silloin jotkut ihmiset olisivat tilanteessa jossa homosuhde on heille sallittu mutta heterosuhde ei.Kannatan sellaista lainsäädäntä jossa rekisteröity parisuhde olisi sukupuoli ja lukumääräneutraali ja avioliittokuten tähänkin asti yhden miehen ja yhden naisen välinen.Rekisteröity parisuhde toisi mukanaan samat oikeudet ja velvollisuudet kuin avioliitto paitsi että kumppanin pettäminen olisi siinä sallittu toisin kuin avioliittossa.Tämä malli tuskin toteutuu Suomessa ja siksi asia ei olekaan minulle niin merkityksellinen.En kuitenkaan halua ehdoin tahdon entisestään vaikeuttaa mallin toteutumista Suomessa.

Seksuaalietiikka on mielestäni etiikan vaikein alue.Erityisesti siksi ettei kukaan pysty näitä objektiivisesti arvioimaan ja aiheeseen liittyy tuhat ja yksi näköökulmaa.Absoluuttiseen ja ehdottomaan totuuteen en usko.Tämä on ääriliberaali lakialoite ja minä karsastan kaikkia ääriajattelua.Ääri ihmiset ovat yleensä omasta mielestään täysin oikeassa eivätkä halua kuulla muita mielipiteitä.Itseasiassa lähes kaikki suomalaiset 99% ovat loppujen lopuksi varsin liberaaleja tässä asiassa.Voimme erottaa viisi ajattelutapaa

-äärikonservatiivi haluaa homoile kuolemanrangaistuksen.

-maltillinen konservatiivi haluaaa kriminalisoida homouden muttei halua heille kuolemanrangaistusta

-keskitien kulkija ei halua kriminalisoida homoutta muttei myöskään antaa oikeutta virallistaa suhdettan Suomi oli keskitien kulkija ennen parisuhdelakia

-maltillinen liberaali(kuten allekirjoittanut)hyvksyy rekisteröidyn parisuhteen muttei kannata sukupuolineutraalia avioliittoa

-ääriliberaali kannattaa homoille samaa avioliittoa kuin heteroille

elämme jatkuvasti kansainvälistyvässä maailmassa jossa keskinäinen ymmärrys olisi elintärkeää.ääriliikkeien eustajat yleensä eivät halua nähdä muita mielipiteitä koska ovat mielestään oikeassa.Sukupuolineutraali avioliitto lietsoo mustavalkoista uskoa absoluuttiseen ja ehdottomaan totuuteen jaon omiaan heikentämään ihmistenkeskinäistä ymmärrystä.

Tässä siis kaksi OIKEAA REHELLISESTI KERROTTUA SYYTÄ