Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

taku

/ #1570 Re: Re: Re: OMFG

23.03.2013 11:21

#1557: Uskis 2000-luvulta - Re: Re: OMFG

ymmärrän ja on ihan totta että usein Raamatusta poimitaan vaan yksittäisiä lauseita.Raamatun tulkintaan vaikuttaa lähes aina jollain tavalla ihmisen omat mieltymykset ja se millaisessa kulttuurissa hän on elänyt varsinkin silloin kun on kyse seksuaalietiikasta joka on minun mielestäni etiikan vaikein alue ja uskon ettei kukaan ihminen voi tietää sataprosenttisela varmuudella vastausta seksuaalieettisiin kysymyksiin.Mitä Raamattuun tulee niin sehän ei itseasiassa ole kirja vaan kirjakokoelma.Minä esim en pidä kaikkia Raamatun kirjoja yhtä tärkeinä.Se mitä uudessa testamentissa sanotaan ajaa aina vanhan testamentin kirjojen ohi.Myöss siitä asiasta mitkä kirjat itseasiassa kuuluvat Raamatun kaanoniin voidaan keskustella.Raamattua ei myöskään voi ymmärtää kunnolla ilman että tiedetään jotain siitä historiallisesta tilanteesta jossa se on kirjoitettu.Itse yritän olla objektiivinen mutta olen kuitenkin vain erehtyväinen ihminen.Saattaa olla että olen unohtanut jotain Raamatun kohtia ja jos joku sanoo että olen jättänyt jonkun kohdan huomiotta olen vamis keskustelemaan aiheesta.Pidän homoseksuaalisia tekoja syntinä joskaan en läheskään NIIN suurena syntinä mitä eräät vouhottajat.Paljon suurempi syti on että me länsimaalaiset elämme yltäkylläisyydessä kun muualla nähdään nälkää.En kuitenkaan halua ehdoin tahdoin tukea mitään syntiä.

Itse en näe tässä mitään tasa-arvo ongelmaa koska heteropareillakaan ei ole oikeutta rekisteröityyn parisuhteeseen.Jos heteroilla olisi oikeusrekisteröityyn parisuhteeeseen silloin voitaisiin ehkä puhua epätasa-arvosta.On myös syytä huomata että avioliitto on nykypäivän Suomessa pikemminkin huono vitsi kuin mikään vakavasti otettava juridinen sopimus.Sen tähden minä en pidä tätä minään erityisen tärkeänä poliittisena kysymyksenä.Kirkon kannalta asia on tietysti paljon merkittävämpi.Pidän hyvänä että avioiitto säilyisi miehen ja naisen välisenä mutta ei maailma siihen lopu jos tämä laki menee läpi koska kyse on vaan muotoseikoista.Homopareille voidaan antaa samat oikeudet kuin heteropreille ilman että kajotaan avioiittolakiin ja kannatan vilpittömästi heile oikeutta yhteiseen sukunimeen joka on ainoa ero avioiion ja re parisuhteen välillä.Lisäksi pitää erottaa toisistaan IHMISTEN välinen tasa arvo ja PARISUHTEIDEN välinen tasa arvo.pidän kaikkia ihmisiä saman arvoisina mutta kaikkia parisuhteita en pidä.

Yksilönvapauksista ajattelen niin että meilä on jokaisella oma reviiri jonka sisällä saamme tehdä mitä lystää mutta sitten on yhteinen reviiri josta päätämme yhdessä.Esim meillä on jokaisella omat rahat joiden käytöstä päätämme yksin ja sitten yhteinen valtion kassa jonka käytöstä päätämme yhdessä.Jos homot haluaa asua ja nukkua yhdessä se on heidän asiansa ja kuuluu heidän omaan reviiriinsä mutta avioliitto kuuluu yhteiseen reviiriin.