Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

taku

/ #742 Re: Re: Re: Hyvässä seurassa.

21.03.2013 11:59

#717: Tommy B - Re: Re: Hyvässä seurassa.

Tämä on nyt vähän samaa sarjaa kun oikeistovasemisto akseli.USA laiset mieltäisivät Suomen kokoomuksen kommunisteiksi.Äärimielipiteiden edustajat jakavat asian vaan mustavakoisesti kyllä ei puoleen.Minä tein tästä asiasta tuon kaltaisen akselin.Onko sinulla sitten esittää vaihtoehtoinen akseli.Mahmud Ahmadinejab varmaan syyttäisi minua liian liberaalista näkemyksestä.Sama henkilö voi olla jossain asioissa konservatiivi ja jossain liberaali.Esim islamistit ovat paljon jyrkemmin homoseksuaalisuutta vastaan kuin Suomen Kristillisdemokraatit mutta polygamiaan he suhtautuvat paljon myönnteisemmmin.Itse en kannata kumpaakaan mutta jos pitää valita polygamian ja homoavioliittojen välilä niin valitsen polygamian.Ongelma on siinä etä useimmat suomalaiset seuraavat vain tätä  suomalaista keskustelua joka on hyvin kapeakatseista.Jos tutustuttaisiin vähän muiden maiden poliittiseen keskusteluun näkemys voisi muuttua.Itse olen lukenut paljon eri uskonnoista ja eri filosofien ajatuksista ja tutustunut siihen millaista poliittista keskustelua muaalla käydään.Sen vuoksi katson asioita hyvin erilaisesta näkökulmasta.samaa suosittelen sinulle.Seksuaalieetise kysymykset ovat erittäin vaikeita enkä usko että kukaan tietää absoluuttisa ja edotonta totuutta.Sen vuoksi olisi mielestäni parempi kulkea keskitietä niin ei mennä niin pahasti ainakaan mesään.ääripäiden edustajat harvoin ovat oikeassa.Sukupuolineutraali avioliitto olisi omiaan lisäämään uskoa absoluuttiseen totuuteen ja heikentämään kykyä ymmärtää eri lailla ajatelevia.äärilaitojen edustajat jotka ovat omasta mielestään täysin oikeassa harvoin haluavat ymmärtää niitä jotka ova eri mieltä.Minusta olisi tärkeää että kaikki ymmärtäisivät toisiaan.keskinäinen ymmärrys on rauhan eellytys siksi sanon ei tälle ääriliberaalille lakiesitykselle