Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Ukko

/ #653 No niin

21.03.2013 01:33

Ihan sitten sitoiutumaton ja puolueeton kommentti, eli en omaa suurat uskonnollista vakaumusta, en ole homo eikä edes ystäväpiirissäni ole homoja. No niin pari pientä kysymystä: Miten avioliittolaki liittyy jonkin uskonnollisen ryhmittymän toimintaan? Eikö uskonpuhdistuksen yksi keskeisistä ajatuksista ollutkaan kirkon eriyttäminen valtiosta? Kirkko on yksi instanssi muiden joukossa, jolla on oikeus vihkiä avioliittoon, kirkolla ei kaiketi ole velvollisuutta vihkiä avioliittoLAIN perusteella. lähes 40% vihkimisistä tapahtuu maistraatissa jos avioliitto on uskonnollinen termi, niin pitäisikö kaikkien maistraatissa vihittyjen AVIOPARIEN AVIOLIITTO mitätöidä? Ai niin suomessa on myös muiden uskontokuntien edustajia pitäisikö heidänkin avioliittonsa mitätöidä? Jos nyt puhutaan juridisesta avioliitosta niin sen ei pitäisi olla millään tavalla uskontosidonnainen asia. Itse asiassa kansainvälisen ihmisoikeussopimuksen mukaan jokaisella täysi-ikäisellä pitäisi olla oikeus solmia avioliitto. Avioliitto ei ole instituutiona pelkästään kristillinenliitto. Mutta kuka haluaa heittää ensimmäisen kiven? Tietääkseni kukaan ei ole vaatinut lakia jonkamukaan ketään voisi vihkiä avioliittoon ilman omaa vapaata tahtoa! joten älkää peljätkö, sen paremmin teitä kuin minuakaan ei vihitä homoliittoon ilman että itse sitä haluaa. Jos lakiin tulee muutos ei se minua ainakaan velvoita muuttumaan homoksi, mutta pelkääkö joku nyt omaa suuntautumistaan?