Vuorenkallion koulun puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Vuorenkallion koulun puolesta.

Vieras

16.10.2013 19:59

Olen ollut viisi vuotta koulun opettajana. Minulla ei ole mitään negatiivistä sanottavaa koulusta, opettajatovereista, oppilaista,kouluympäristöstä, oppilaiden vanhemmista ja eikä opetustasosta, mitä koulussa annetaan. Koulun sijainti on loistava, ajatellen oppilaiden koulumatkoja ja iltaharrastuspaikkoja.
Koulu on kristillis-isänmaalinen laitos, näin seurakunnan tilatkin ovat lähellä ja oppilaiden tutustumistilaisuudet on helppo järjestää koulun oppituntien aikana.Päättäjät: Ottakaa järki käteen, miksi hajoittaa kaikilta osin toimivan koulun sijainti!
Anna-Liisa Turpeinen
M

17.10.2013 07:02

Minä en ainakaan allekirjoita ja minulla kyllä on pahaa sanottavaa tuosta koulusta, sen opettajista ja oppilaista. Siskoani on kiusattu siellä jo monta vuotta ja opettajat ei tee sille asialle mitään! Päin vastoin tiedossani on ainakin yksi opettaja joka on jopa itse osallistunut kiusaamiseen. Ja samainen opettaja kiusasi oppilaita jo minun ollessani tuolla koulussa. ja siskolle olisi vain hyväksi jos koulu vaihtuisi ja saisi uudessa koulussa edes yhden kaverin! Nyt hänellä ei niitä ole yhtään.

mukana tärkeissä as.

#3 allekirjoitettu on ja pyyntö

18.10.2013 06:35

ketään ei kiusata!

#4 Re: Minusta tämä on asia joka on vietävä

18.10.2013 06:45

#2: M -

kunnan/kaupungin (en tiedä missä Vuorenkallio on) vaikuttajien tietoisuuteen! Älkää ihmiset jättäkö tällaisia kiusaamisia yms. selvittämättä ja vaatimatta selvitystä.

vierailija

18.10.2013 07:07

Koulu on kylän sydän Vuorenkalliossa. On kiva lenkkeillä ohi ja kuunnella lasten iloisia ääniä pihalla ja talvella kaukalossa. Päättäjien on hyvä miettiä mistä kaupungin henki syntyy.

Vieras

#6 Re: Re: Minusta tämä on asia joka on vietävä

18.10.2013 07:10

#4: ketään ei kiusata! - Re: Minusta tämä on asia joka on vietävä

Kiusaamiseen pitää heti puuttua se vaikuttaa lasten koko elämään, jokaisella pitäisi olla turvallinen kasvuympäristö.

Vieras

19.10.2013 08:13

Kotikylältäni Alpuasta lakkautettiin vahva kyläkoulu pari vuotta sitten. Kyläkoulu on elävän kylän keskus. Säästöjä ei tule. Voi kun päättäjät tutustuisivat tutkijoiden tekemiin tutkimuksiin aiheesta.
Oikeus ja kohtuus

#8 Re:

19.10.2013 13:04

#2: M -

Koska siskosi kiusaustapaus on jäänyt hoitamatta, sinusta on parasta että kostoksi toistasataa oppilasta menettää koulunsa? Logiikkansa kullakin.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

19.10.2013 16:02

Vieras

19.10.2013 17:08

Kaverin lapsilla ja vanhemmilla ahdistavat ajat. Sitä ajatellen haluan tukea koulun säilymistä.

Vieras

#11 Re: Re:

19.10.2013 19:28

#8: Oikeus ja kohtuus - Re:

ei se mikään kosto ole jos jätän allekirjoittamatta. Itse vedät heti omat johtopäätöksesi ja puhut nyt ihan omiasi. ei se minun ääneni tähän paljoa vaikuttaisi muutenkaan. Ja kouluhan siinä vain vaihtuu, onko se maailman loppu? ei mielestäni. Tai jos tuonne saadaan paremmat opettajat joita oppilaiden hyvinvointi kiinnostaa ja ottavat kiusaamiset vakavasti niin sitten voin allekirjoittaa. Tai jos alkavat vihdoinkin tehdä sille kiusaamiselle jotakin. Ja kenenkään ei oo pakko allekirjottaa jos ei halua. Mutta olisihan se tietenkin tyhmää sulkea koko koulu kun eihän täällä montaa koulua ole enää muutenkaan jäljellä. Miksi kaikki siis pitäisi tunkea samaan kouluun.. Mutten silti aio tällä hetkellä allekirjoittaa.

Vieras

#12 Re: Re:

19.10.2013 19:36

#8: Oikeus ja kohtuus - Re:

Ja sanon vielä, että jos se olisi minun päätettävissäni niin kostoksi antaisin ennemmin opettajille potkut enkä sulkisi koko koulua. En minä mitään kosta sillä, että jätän allekirjoittamatta, eivätkä oppilaat minun takiani kouluaan menetä vaikken allekirjoittaisikaan. Tuossa sinun puheessasi ei kyllä ollut mitään järkeä.

Vieras

#13 Re: Re: Re: Minusta tämä on asia joka on vietävä

19.10.2013 19:37

#6: - Re: Re: Minusta tämä on asia joka on vietävä

Kiusaaminen on kyllä jättänyt jälkensä siskooni, se on kyllä huomattu. Itse aion nyt tosissani puuttua tähän ja tehdä kaikkeni jotta kiusaaminen saadaan loppumaan.

Kaikkienkaveri

#14 Re: Re: Re: Re: Minusta tämä on asia joka on vietävä

22.10.2013 21:10

#13: - Re: Re: Re: Minusta tämä on asia joka on vietävä

Surullista että kiusaamista kouluissa edelleen tapahtuu niin paljon, etenkin kun on nähty mihin se pahimmillaan johtaa. Eivätkö opettajat oikeasti reagoi siskosi kiusaamiseen jos esim. vanhempasi heihin ottavat yhteyttä? Asia on selvitettävä joka tapauksessa välittömästi ennen kuin asia pahenee entisestään.

Vieras

#15 Re: Re: Re: Re: Re: Minusta tämä on asia joka on vietävä

28.10.2013 10:08

#14: Kaikkienkaveri - Re: Re: Re: Re: Minusta tämä on asia joka on vietävä

Siitä on puhuttu sosiaalityöntekijöiden, koulukuraattoreiden ja opettajien kanssa, vanhempamme ensin, mutta asiat eivät ole muuttuneet mihinkään. Katsotaan muuttuuko asiat mitenkään nyt kun minä puutun asiaan.

Vieras

28.10.2013 15:54

En kyllä edelleenkään allekirjoita. Opettajat laittaa syyn vanhempien ja siskon syyksi. Koulussahan se syy ei voi olla, eikä niissä kiusaajissa. Ei ei, siskossahan se kaikki vika on ja vanhemmissa ja kodissa. Ja sanottakoon vielä, että siskon opiskeluun on kyllä puututtu, se asia on parantunut, mutta itse kiusaaminen on jatkunut. eikä sille asialle (kiusaamiselle) ole tehty pitkään aikaan mitään.

Vieras

28.10.2013 18:53

Tärkeän asian puolesta haluan olla mukana.

Vieras

29.10.2013 06:11

...

Vieras

29.10.2013 10:34

Minä haluaisin tietää, että miksi nämä opettajat ei puutu tähän kiusaamiseen ja yrittävät sitten vierittää syyn kiusatun ja kiusatun vanhempien niskaan? Eikö koulut oikeasti halua myöntää, että heidän koulussa kiusaamista esiintyy? Tottahan se on ettei syy koskaan ole kiusatun vanhemmissa tai kiusatussa itsessään. Syy on aina jossain muualla. Miten lapsen kotiolot vaikuttaa siihen, että muut oppilaat koulussa kiusaa? Ei tietääkseni mitenkään. Onhan näitä asioita tutkittukin paljon. Ja se että opettajatkin on kiusaamiseen osallistunut tarkoittaa, ettei siellä ole kovin ammattitaitoisia ihmisiä opettajina. Opettajien kuuluu tukea lapsia ja olla kiusattujen puolella, ei ikinä osallistua kiusaamiseen!

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

29.10.2013 11:41

Petri Rautiainen

#21 Rapistuneet koulurakennukset on hoidettava kuntoon

04.11.2013 14:47

Maassamme on kymmeniä koulurakennuksia, jotka ovat rapistuneet tai ovat rapistumassa käyttökelvottomaan kuntoon, koska niissä ei ole tehty säännöllisin väliajoin kuntokartoitusta.

Maassamme on niin homekouluja kuin kosteusvahingoista kärsineitä koulurakennuksia, joista on tullut vesi rapististusneesta katto- ja seinärakenteesta läpi. Kun kosteus pääsee rakennuksen eriteisiin, alkaa sinne kerääntyä hometta ja vähitellen home leviää rakennukseen sisälle.

http://www.adressit.com/rapistuneet_koulurakennukset_on_hoidettava_kuntoon