VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kommentoitu viesti

Vieras

#4969 Re: Re: Re: Ei malttanu nainen ylellä mainita 12 miljoonaa euroa vuodessa susien tutkimiseen

13.12.2012 12:22

Häh? Mikä logiikka tuossa nyt sitten on? Eikö hirvestäjää kiinnosta tietous saaliistaan? Minua ainakin kiinnostaa - haluan tietää onko popula tervettä ja minkä kokoinen se on, eli tuleeko sitä olemaan jatkossakin.

Minua ei susi häiritse. Koen, että jokainen pällinaama, joka päästää koiransa irti alueella, jossa tiedetysti on koiria tappavia susia, on edesvastuuton kananaivo. Koirille löytyy muuten suojavarustusta, jos on pakko ottaa eläimensä mukaan reissuun. Vai onko se liian kallista kun on jo joutunut laittamaan rahaa koiraan? Aikapa usein näissä jutuissa kuulee, että koira oli sidottuna koirankoppiin päivän, ettei päässyt edes karkuun, sen sijaan että se olisi voinut olla sisätiloissa tai tarhattuna, josta eläimet olisivat vain päässeet ärhentelemään toisilleen.

Puolassa susilaumat ovat huomattavasti isompia, eikä niistä ole koettu haittoja. Pystyvät isossa laumassa metsästämään isompaa ruokaa, ei kai ison lauman kannata mitään pikkurakkeja metsästää. Mutta hei, pitäkää vain laumat pieninä, onhan se fiksua ostaa kallis koira ja sitten syöttää se susille.

Vastaukset

Käytännön tietoa

#4971 Re: Re: Re: Re: Ei malttanu nainen ylellä mainita 12 miljoonaa euroa vuodessa susien tutkimiseen

2012-12-13 23:23:50

#4969: - Re: Re: Re: Ei malttanu nainen ylellä mainita 12 miljoonaa euroa vuodessa susien tutkimiseen Häh? Mikä logiikka tuossa nyt sitten on? Eikö hirvestäjää kiinnosta tietous saaliistaan? Minua ainakin kiinnostaa - haluan tietää onko popula tervettä ja minkä kokoinen se on, eli tuleeko sitä olemaan jatkossakin.

Hirvestäjä tietää populaation koon katselemalla jälkiä itse ostamallaan polttoaineella ilman valtion verorahoja.

RKTL ei tiedä populaation kokoa kysymättä sitä hirvestäjältä. Rahat menevät tähän pannoitteluun, millä saadaan jotakin turhanpäiväistä tietoa.

salakaato

#4973 Re: Re: Re: Re: Ei malttanu nainen ylellä mainita 12 miljoonaa euroa vuodessa susien tutkimiseen

2012-12-14 14:13:55

on siinäki suojeliat, eivät tiedä edes mitä suojelevat!

#4974 Re: Re: Re: Re: Ei malttanu nainen ylellä mainita 12 miljoonaa euroa vuodessa susien tutkimiseen

2012-12-14 17:52:26

#4969: - Re: Re: Re: Ei malttanu nainen ylellä mainita 12 miljoonaa euroa vuodessa susien tutkimiseen

Jos olisit vaivautunut lukemaan aikaisempia viestejä niin olisit kai huomannut, että nämä "suojat" susia vastaan (tarkoitatko kenties liivejä koiralle) eivät ole kun vasta kehitysasteella.,

Joku ei taida tietää, että mikä on metsästyskoira ja mikä on metsästysvietti?

Tiedätköhän nyt yhtään, mistä puhut? Ei kai se susi häirihe niin kerrostalossa, joo.

Jumalauta!

Minua häirihtee, jos koirani vievät niin vannon, että se ei jää siihen, per..kele!

Täällä ei ennen ole ollu susista haittaa, mutta nyt on. kohta ei.