Orjatyön teettäminen on lopetettava!

Kommentoitu viesti

Pikku Myy
Adressin tekijä

#12 Re: Realismia

12.03.2012 12:32

#11: Järkimies75 - Realismia

Ellei kellään ole velvollisuutta maksaa työntekijälle hänen oikeaksi katsomaansa palkkaa, tarkoittaako se sitä että työorjuus on sallitava?

Kyse ei ole siitä pitäisikö pienituloisten työstä maksettavaa tukea Vieläkin pienentää, vaan siitä että ihmisten tuloeroja on pienennettävä.

Kukaan ei itse TARJOUDU vapaaehtoisesti orjatöihin. Minimipalkkojen nostaminen ei vaikuta työtömyyden lisääntymisen, mutta siihen kyllä kuinka motivoitunesti ihmiset lähtevät töihin. Nykyinen minimipalkka ei riitä edes yksinelävän lapsettoman aikuisen välttämättömiin päivittäistarpeisiin, satikka sitten perheellisen.

Muutaman satasen korotus minimipalkkaan ei maata kaada, kun sitä verrataan keski- ja suurituloisten ansiotuloihin.

Pienituloisten ihmisten tukia EI saa leikata sentiäkään enempää.

Jos koko ajan nostetaan keski- ja suurituloisten ihmisten ansiotuloja ja tukia, sekä myönnetään heille enennevässä määrin vero- ym. heloptuksia, on ennenkaikkea Väärin, että samalla aikaa pienituloisten ja köyhien elintasoa ajetaan alemmas ja alemmas.

Tulo-eroja on tasattava leikkaamalla keski- ja suurituloisilta joilla kyllä on selkeästi varaa tinkiä elintasostaan.

Vastaukset

kisu

#19 Re: Re: Realismia

2012-03-28 00:39:39

#12: Pikku Myy - Re: Realismia

Miksi minun pitäisi leikata omasta elintasostani? Maksan nyt jo 25% veroa eli joka kuukausi teen viikon töitä ilmaiseksi. Eikö se riitä? Miksi minun täytyy herätä aamulla viideltä ja lähteä töihin vain sen takia että joku toinen voi istua kotona tekemättä mitään? Tuo on hauskaa ajattelua että rangaistaan niitä jotka käyvät töissä ja tuupataan lisää rahaa niille jotka eivät käy. Sillähän Suomi saadaan nousuun. Köyhyys ja työttömyys ovat hyvin pitkälle miltei joka tapaukessa omia valintoja tai suoraa seurausta omista valinnoista.