Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

Kommentoitu viesti

Miia Heinonen

#1075 Mitä perusteita on vaatimukselle erottaa Räsänen?

21.02.2012 14:01

Haluaisin huomauttaa, että Päivi Räsänen ei ole tässä asiassa tehnyt mitään sellaista, mikä antaisi perusteen erottaa hänet ministerin virasta. Ehdotuksesta voidaan olla monta mieltä, sitä voidaan puoltaa tai vastustaa, mutta erottamisen peruste se ei ole. Ei, vaikka oltaisiin sitä mieltä, että ehdotus on ihan tyhmä ja pähkähullu. Ministerin tehtäväänhän nimenomaan kuuluu aloitteiden tekeminen. Yksin hän ei kuitenkaan saa mitään uusia lakeja läpi, vaan eduskunta aina viime kädessä päättää uusien lakien hyväksymisestä tai hylkäämisestä. Tätähän se demokratia on. Ollaan eri mieltä. Demokraattisesti valitut poliitikot tekevät esityksiä, ja demokraattisesti valitut kansanedustajat sitten punnitsevat kannattaako ehdotus hyväksyä.

Lobata saa puolin ja toisin. Vastustakaa vain tätä ehdotusta, se on teidän oikeutenne kansalaisina. Mutta on ihan perusteetonta vaatia ministerin erottamista vain siksi, että ette olen hänen kanssaan samaa mieltä.

PS. Tämä ei ole yleinen puolustuspuheenvuoro Päivi Räsäsen politiikan tueksi. Itse asiassa olen hänen kanssaan lähes kaikista asioista eri mieltä. Edustamme suurin piirtein poliittisen kartan eri laitoja. Haluan vain tuoda esiin, että demokratiaan kerta kaikkiaan kuuluvat erimielisyydet. Jos ei ole erimielisyyttä, niin ei ole myöskään politiikkaa.

Vastaukset

Hannu Torkkeli

#1079 Re: Mitä perusteita on vaatimukselle erottaa Räsänen?

2012-02-21 14:03:15

Aleksi

#1089 Re: Mitä perusteita on vaatimukselle erottaa Räsänen?

2012-02-21 14:12:10

#1075: Miia Heinonen - Mitä perusteita on vaatimukselle erottaa Räsänen?

Kukaan ei varmasti aidosti usko tämän adressin johtavan Päivi Räsäsen erottamiseen. Adressin tarkoitus on todennäköisesti olla viestinä Räsäselle, että kaikki eivät ole halukkaita elämään Räsäsen unelmayhteiskunnassa.

Vieras

#1454 Re: Mitä perusteita on vaatimukselle erottaa Räsänen?

2012-02-22 08:42:24

#1075: Miia Heinonen - Mitä perusteita on vaatimukselle erottaa Räsänen?

Ministeri puhuu pehmeitä,eikä ajatele mitä siitä seuraa ravintollan ulkopuolella.

Tappelut lisääntyvät vai ulkoppuolella.