Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

Kommentoitu viesti

TARSSA

#985 Re: Re: Re: Re: Te pojat olette väärässä ja...

21.02.2012 12:47

#981: - Re: Re: Re: Te pojat olette väärässä ja...

Ravintolat ovat velvolliset maksamaan ovensa edessä klo 3 jälkeen tilatut poliisikeikat, koska ne ovat siihen syyllisiä.
Joutuuhan taloyhtiökin korvaamaan liukastumiset oman ovensa edessä. Ravintolat vastuuseen! Poliisien laskut suoraan niille.

Vastaukset

Vieras

#987 Re: Re: Re: Re: Re: Te pojat olette väärässä ja...

2012-02-21 12:51:59

#985: TARSSA - Re: Re: Re: Re: Te pojat olette väärässä ja...

tässähän on kaksi eri asiaa... on ihminen joka aiheuttaa omalla käytöksellään ongelmaa ja sen tähden maksaa itse poliisikyytinsä ja sitten on taas talonyhtiö joka ei ole huolehtinut turvallisuudesta ja hiekottanut jäätiköitään.

ravintolassa ihminen itse omalla rahallaan ja omilla käsillään tuppaa viinaa naamariin ja täten aiheuttaa ongelmia. Ravintola on vaan palvelun tarjoaja.

talonyhtiölle osakkaat maksavat siitä että paikat pysyvät turvallisina...

Vieras

#991 Re: Re: Re: Re: Re: Te pojat olette väärässä ja...

2012-02-21 12:54:32

montas metriä se oli kun ravintola vastaa ovensa edustastaan? ongelmanhan voi siirtää toki parilla metrillä kauemmaksi omalta edustaltaan joten silloin se  on dadaa valtion/kaupungin maksettavissa se ongelma

Nomolos

#1002 Re: Re: Re: Re: Re: Te pojat olette väärässä ja...

2012-02-21 13:00:59

Itseasiassa, sinä yrität siirtää nyt yksilön vastuuta käytöksestään ravintolan vastuuksi.

Ravintola ei ole vastuussa muusta kuin siitä että ei myy päihtyneelle.

Jos ravintolan alueelle kuitenkin tulee häiriöitä aiheuttava päihtynyt ihminen, niin ei ole ravintolan vastuita maksaa uudelleen lähtökohtaisesti etukäteen verovaroin maksettu poliisintyö, jonka tarve aiheutuu päihtyneestä yksilöstä, eikä ravintolan toiminnasta.

Ts. jokainen veroja maksava yksilö maksaa itse verojen muodossa siitä osakseen koituvasta poliisintyöstä, jonka itse järjestyshäiriöitä aiheuttavalla toiminnallaan saa osaksensa.