ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!

Kommentoitu viesti

Vieras

#1272 TEMPAUS III

07.10.2011 01:33

3. ISRAEL on tehnyt seitsenvuotisen sopimuksen, jonka monet kansainväliset järjestöt ja
mahtivaltiot ovat vahvistaneet. Se kokee olevansa turvassa ja voivansa rauhassa kehittää maataan.

Mutta se on valheellinen rauha:
”Sen tähden kuulkaa Herran sana, te pilkkaajat, te jotka hallitsette tätä kansaa Jerusalemissa. Koska te sanotte: ”Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa ja tuonelan kanssa sopimuksen, tulkoon vitsaus kuin tulva, ei se meitä saavuta, sillä me olemme tehneet valheen turvaksemme ja piiloutuneet petokseen. Sen tähden, näin sanoo Herra, Herra, katso Minä lasken Siioniin kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene. Ja Minä panen oikeuden mittanuoraksi ja vanhurskauden vaa´aksi, ja rakeet hävittävät valheturvan ja vedet huuhtovat pois piilopaikan. Teidän liittonne kuoleman kanssa pyyhkäistään pois ja teidän sopimuksenne tuonelan kanssa ei kestä; kun vitsaus tulee niin kuin tulva, niin se teidät maahan tallaa. Niin usein kuin se tulee, tempaa se teidät valtaansa, sillä aamu aamulta se tulee, tulee päivällä ja yöllä. Totisesti, kauhuksi on tämän saarnan opetus.” (Jes.28:14-19; 30:1-2; 31:1)

Tässä yhteydessä on hyvä palauttaa mieleen, miten Iranin presidentti Mahmoud Ahmadinejad ja vallankumouskaartin komentaja Ali Jaafari toistuvasti ”uhkaavat hävittää Israelin, tuon saastaisen bakteerin, ja tuhota sen kansan”. Muslimien Haram-kuukausi päättyi eilen, jonka aikana ei saa aloittaa sotia. Uusi kuukausi Safar alkoi tänään (21.02.08), jonka aikana vihollisen tuhoaminen alkaa. Iranin presidentti ennusti sinä päivänä juuri näin: ”Tänään Israelin tuhoaminen on alkanut.”
Sekä USA että Israel näkevät Iranin tarkoituksellisesti kiihottavan Lähi Itää sotaan.
Tämänkö kanssa Israelin tekee liiton ja seitsenvuotisen sopimuksen?

ISRAELIN rauhanaika tulee päättymään äkisti, kun Peto hyökkää maahan jonkin todellisen tai tehdyn syyn varjolla (Jes.33:8), valloittaa suuren osan maata sekä Jerusalemin itäosan saattaen siellä voimaan omat lakinsa, joiden johdosta kaupunkia kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi, mikä tarkoittaa useita sellaisia moraalisääntöjä, joita juutalais-kristillinen kulttuuri kammoaa. (Ilm.11:8)

Suuren maanjäristyksen seurauksena Öljyvuori jakaantuu kahteen siten, että puoliskojen väliin muodostuu suuri laakso. Pedon hyökätessä Israeliin osa kansasta pakenee sitä pitkin Jordanian puolelle, jossa se saa asua turvassa Pedon raivolta 3.5 vuotta. (Sak.14:4 ; Mt.24:15-20; Ilm.12:6)

”Anna neuvo, käy välittämään, tee varjosi yön kaltaiseksi keskellä päivää, kätke karkotetut, älä ilmaise pakenevia. Salli Minun karkotettujeni asua tykönäsi, ole Moabille suojana hävittäjää vastaan. Sillä sortajalle tulee loppu, hävitys lakkaa, ja polkija on maasta poissa.” (Jes.16:3-4)

Edellinen teksti on paikoin epätarkka: ””Salli karkotettujeni asua luonasi, Moab, ole sinä heille suojana hävittäjää vastaan.”
Tästä alkaa Jaakobin ahdistus, josta Jeesus kertoi opetuslapsilleen näin:
”Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti, eikä milloinkaan tule. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi, mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.” (Mt.24:21.22)

Jesaja näki tämän ajan kauhut, ja hän kertoo siitä kirjassaan luvussa 24:1-12. Jesaja kertoo syyn, miksi juutalaisia kohtaa tämä tuho:
”Ma on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hylänneet iankaikkisen liiton. Sen tähden kirous kalvaa maata ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sen tähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle.”(Jes.24:5-6)

”Mutta te, jotka hylkäätte Herran ja unohdatte Minun pyhän vuoreni, jotka valmistatte Gadille pöydän ja vuodatatte uhrijuomaa Menille, teidät Minä määrään miekan omiksi ja kaikki te kumarrutte teurastettaviksi sen tähden, ettette vastanneet, kun Minä huusin, ettekä kuulleet, kun Minä puhuin, vaan teitte sitä, mikä on pahaa Minun silmissäni ja valitsitte sen, mikä ei ole Minulle otollista.” (Jes.65:11-12) Gad tarkoittaa voittoa, Meni tarkoittaa kohtaloa. (Snl.1:24-33) Tämä sanankohta tarkoittanee, että juutalaiset hakevat neuvoa ennustajilta ja henkienmanaajilta.

Mutta Herra lupaa, että Israelin kansan jäännös palaa omaan maahansa:

”Sinä päivänä ei Israelin jäännös eivätkä Jaakobin heimon pelastuneet enää turvaudu lyöjäänsä, vaan totuudessa he turvautuvat Herraan, Israelin pyhään. Jäännös palaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö. Sillä vaikka sinun kansasi Israel olisi kuin meren hiekka, on siitä palaava ainoastaan jäännös. Päätetty on hävitys, joka tulee, vanhurskautta tulvillaan.” (Jes.10:20-22)

Sakaria kertoo kirjassaan, miksi Israelia kohdellaan näin:

”Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: Kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle. Ja sen kolmannen osan Minä vien tuleen; Minä sulatan heidät, niin kuin hopea sulatetaan ja koettelen heitä, niin kuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi Minun Nimeäni, ja Minä vastaan heille. Minä sanon: Se on Minun kansani. ja se sanoo: Herra Minun Jumalasi.” (Sak.13:8-9)

ISRAELIN KANSAN kohtalo tulee olemaan kauhistuttava.

Pedon hallitessa maata ja suurta osaa maailman valtioista, mutta sen jälkeen Israel on löytävä uudelleen Jumalansa, ja se palautetaan siihen papilliseen asemaan, jonka Jumala sille alun perin tarkoitti. (Jes.4:3-4)

Mutta juutalainen kansa joutuu suureen ahdinkoon etsiessään pelastajaa, Messiasta, joka vapauttaisi kansan ylivoimaisen vihollisen käsistä. Tässä sillä on houkutuksena lähteä seuraamaan islamin tarjoamaa messiasta, joka lupaa lopettaa sodat, selvittää maapallon sekavat suhteet ja saada aikaan rauhanvaltakunta maailmaan. (vrt. Islamin Messias, www.israelupdate.achlak.net)

http://israelupdate.achlak.net/?page_id=457

Vastaukset

Vieras

#1273 Re: TEMPAUS III

2011-10-07 01:38:25

#1272: - TEMPAUS III

Taivaaseen, pelastukseen on vain yksi tie, Jeesuksen sovitustyö meidän edestämme. Edes juutalaiset eivät pääse perille mitään muuta kautta.

Myös juutalaiset tarvitsevat evankeliumin!

Hirveintä Israelin kansan tulevassa 2/3:n hävityksessä ei ole itse hävitys, vaan se, että ilman Jeesusta he menevät helvettiin, iankaikkiseen kadotukseen, joka on tarkoitettu vain paholaiselle ja hänen enkeleilleen.

Nyt on aika rukoilla heidän pelastustaan, nyt on aika evankelioida, jotta mahdollisimman moni juutalainen pääsisi perille Iankaikkiseen Elämään, Yeshuan, Messiaan tykö.