Adressi Suomen pelimonopolin toimintaa vastaan

Kommentoitu viesti


Vieras

#112 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

07.07.2011 18:14

#109: - Re: Re: Re: Re: Re: Pelurin, siis peliongelmaisten palvelu, tilastojen mukaan eläkeläiset on isoryhmä ja alaikäisten määrän kasvu on huolestuttavaa. Ongelmat näiltä osin puhtaasti peliautomaateilta. Pokerin osuus kaikista peliongelmaisista sanoisin jopa olematon. Koko viimevuodelta 59 puhelua. Kuinka moni mahdollisesti näistäkin " sekakäyttäjiä "?

 

Vastaukset


Vieras

#116 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2011-07-08 01:58:13

#112: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Ei ne elakelaiset ole nyt niin iso ryhma. Jos vaikka katsoo v. 2009 tilastoja, niin nakee miten 55v+ poppoon kohdalla esim. miehet katoavat tilastoista melkein kokonaan. Sen sijaan vahan vanhemmat naiset ovat kylla kohtuullisen kokoinen poppoo puhelinnumeroon soittaneista. Vahan mutuilen, mutta veikkaanpa etta erityisesti palvelun aukioloajat korostavat jonkin verran ikaihmisten soittoja vs. muut ikaryhmat.

Hyva havainto on tuo nuorten lisaantyneet soitot v 2010. Aika kummallista etta tama kasvu tapahtunut nimenomaan alle 15 -vuotiaiden keskuudessa, silla 15 - 17 -vuotiaiden soitot kaytannossa muuttumattomina. Ja kummallista etta mitaan poikkeukselllista selittavaa tekijaa ei liene olemassa. Kait aika muuttumattomana suomalainen rahapelikentta kuitenkin tarjonnan osalta pysynyt valilla 2009 ja 2010. Toivottavasti ikarajan nosto 18 -vuoteen on hyva ja toimiva vastaisku - tama tietty paatetty jo aiemmin eli ei sinansa reagointia johonki yksittaiseen tilastoon. Pelaamisen aloitusian nostoa ei voi kuin kannattaa.

Ihan noin yleisena huomiona voisi kylla todeta, nyt Peluurin sivuja tovin uteliaana selanneena, etta aika raflaavia ovat Peluurin otsikot ja muotoilut puolivuotis- ja vuosiraporttien yhteydessa. Tassa kun selaa menneet vuodet, niin tulee aika selvasti semmoinen kuva, etta suunnilleen kaikkien ikaryhmien, molempien sukupuolien ja erilaisten pelimuotojen osalta KAIKKI on mennyt huonompaan suuntaan. Ehka se iso kuva on kuitenkin tama:

vuonna 2005 peliongelmiin liittyvia puheluita (pelaaja, laheinen tai valillinen asiakas)  1161 kpl

vuonna 2010 peliongelmiin liittyvia puheluita (pelaaja, laheinen tai valillinen asiakas) 1120 kpl

Samaan aikaan pelaamisen volyymi kasvanut jonkin verran (seka kotimainen etta tilastoimaton ulkomaille) ja pomminvarmasti tietoisuus Peluuripalvelusta kasvanut rajahdysmaisesti. Ei liene suomalainen rahapelipolitiiikka taysin mennyt metsaan koska mitaan mullistavaa ei Peluurista ole kylla kaivettavissa - onneksi.